وعده ها در آرزوی خط پایان/ دوباره کاری شهرداری به ورزش رسید


وعده ها در آرزوی خط پایان/ دوباره کاری شهرداری به ورزش رسید

گرگان- پیست موتورسواری گرگان بعد از اتمام پروژه همچنان درگیر برطرف کردن نواقص بوده و مسئولان با توجه به شرایط بودجه ای باید با برنامه ریزی مناسب از هدررفت سرمایه جلوگیری کنند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: اردیبهشت ماه سال جاری بود که رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر گرگان در گفتگو با مهر از افتتاح پیست موتورسواری و رایزنی‌های لازم با فدراسیون و هیئت اتومبیل سواری برای اخذ مجوزات لازم خبرداد.

این پیست در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر در ابتدای جاده کریم آباد احداث و مقرر شده بود که در هفته دفاع مقدس سال گذشته افتتاح شود اما چنین عملی اتفاق نیفتاد و سپس موعدهای دیگری وعده داده شد که تاکنون این امر به دلایلی همچون ناایمن و نااستاندارد بودن و ایراداتی که اداره کل ورزش و جوانان استان گرفته، محقق نشده است.

احداث این پیست ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته ولی هنوز نتوانسته مجوزات لازم برای بهره برداری را کسب کند.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر گرگان به خبرنگار مهر گفت: پیست موتورکراس با هدف جلوگیری از آسیب و خطرات جانی برای موتورسواران، توسط شهرداری گرگان احداث شد، اما استانداردهای لازم از جمله ابعاد و مساحت پیست لحاظ نشده و اداره ورزش و جوانان را برای صدور مجوز بهره برداری با مشکل روبرو کرده است.

ایرادات پیست در حال برطرف شدن است

محمدابراهیم جرجانی افزود: این ایرادات در حال برطرف شدن است و در جلسه کمیسیون ورزشی هم به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

وعده ها در آرزوی خط پایان/ دوباره کاری شهرداری به ورزش رسید

وی توضیح داد: پیست موتورسواری مساحت لازم برای برگزاری مسابقات را نداشته و با یک برنامه‌ریزی مناسب مقرر شد که این مشکل با نظارت هیئت موتورسواری برطرف شود.

جرجانی بیان کرد: ۶۰۰ میلیون تومان هزینه پیست بود و جهت مسابقات داخلی و کلاس‌های آموزشی راه‌اندازی می‌شود و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

استاندارهای لازم در خصوص ابعاد و مساحت پیست موتورسواری رعایت نشده است وی تأکید کرد: مساحت پیست طبق تیپ مسابقات نیست و اکنون با جابجایی سازه‌ها به شکل استاندارد پیست آموزشی تبدیل خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: جایگاه نگهداری موتورسیکلت‌ها، دیواره‌ها، کف سازی، محوطه سازی، نصب پروژکتورها و غیره انجام شده است.

وی ادامه داد: نقطه قوت این پیست آن است که بانوان علاقمندان هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

پیست براساس استانداردهای استعلام شده از تهران ساخته شد

شهردار گرگان هم به خبرنگار مهر گفت: پیست موتورسواری گرگان براساس استانداردها و چارچوب‌های اعلام شده از تهران ساخته شد.

عبدالرضا دادبود افزود: به دلیل این که در زمان احداث، استان و شهرستان با شهرداری همکاری نکرد، استانداردهای لازم از تهران استعلام و پروژه را اجرا کردیم.

وعده ها در آرزوی خط پایان/ دوباره کاری شهرداری به ورزش رسید

وی بیان کرد: بر همین اساس فدراسیون اتومبیل سواری نامه رسمی زده و پیست را تأیید و با توجه به متراژ، آن را در قالب آموزشی و مسابقه تعریف کرده است.

دادبود بیان کرد: بعد از این ماجرا با اداره ورزش و جوانان مکاتبه شد که ما براساس استانداردهای آن نامه و به دلیل عدم همکاری شما، پیست را اجرا کرده ایم.

وی گفت: هم اکنون برای بهره برداری از پیست باید ورزش و جوانان استان مجوز داده و فعلاً این موضوع در حال رفت و آمد بوده و البته توافقات نهایی انجام شده است.

شهردار گرگان بیان کرد: همکاران ورزش و جوانان بیان کردند که پیست را به هیئت شهرستان واگذار کنید، چگونه برای بهره‌برداری آنها پیست استاندارد و برای ما غیراستاندارد است؟

تنوع سازی فعالیت‌های ورزشی در دستورکار است

وی اضافه کرد: شهرداری در این دوره تصمیم گرفته براساس جلسات مشترک با ورزش و جوانان تنوع سازی فعالیت‌های ورزشی را در سطح گرگان اجرا کند و در این دوره پارکور، پارک موتورسواری و غیره در دستور کار بوده و فقط به ساخت زمین چمن و سالن اکتفا نمی‌کنیم.

دادبود تصریح کرد: اگر در این راه هیئت‌ها و فدراسیون‌ها با شهرداری همکاری نکرده و مسائل مدنظر خود را تحمیل کنند همکاری مشترک شکل نمی‌گیرد.

رئیس هیئت موتورسواری واتومبیل رانی شهرستان گرگان هم به خبرنگار مهر گفت: طبق آئین نامه ابعاد مورد نیاز برای پیست موتورکراس رعایت نشده بنابراین بهترین پیشنهاد استفاده از این پیست آموزش است.

وعده ها در آرزوی خط پایان/ دوباره کاری شهرداری به ورزش رسید

ایراداتی در ایمنی و متراژ پیست وجود داشت

مرتضی عباسی افزود: با توجه به این که ورزش موتورسواری رشته‌ای پر خطر است، رعایت اصول استاندار لازم و اساسی بوده و نیاز است شهرداری گرگان برای اجرای پروژه‌های ورزشی نظر کارشناس فنی اداره ورزش و جوانان را هم جویا شود تا در مراحل بهره برداری با مشکل مواجه نشود.

وی توضیح داد: هم اکنون تفاهم نامه با شهرداری نوشته شده و در حال حل مشکلات پیست هستیم.

عباسی گفت: ایراداتی در ایمنی و متراژ وجود داشت و با توجه به این که پیست‌ها در چند تیپ ساخته می‌شوند، می‌توان با توجه به متراژ پیست گرگان آن را در قالب آموزشی تعریف که بعد از برطرف کردن ایرادات قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیست در حد برگزاری مسابقات بزرگ و کشوری نیست و می‌توان از آن در مسابقات شهرستانی و آموزشی استفاده کرد تا علاقمندان هم حضور یافته و بتوانیم ورزشکار حرفه‌ای تربیت کنیم.

مخالفت در نوع بهره برداری

عباسی در خصوص ایرادات بیان کرد: از این دست ناهماهنگی‌ها اتفاق می‌افتد و در این مورد به دلیل ناهماهنگی بین پیمانکار و هیئت این پروژه دچار اشکال شد.

وعده ها در آرزوی خط پایان/ دوباره کاری شهرداری به ورزش رسید

وی افزود: قوانینی لازم در اجرای پروژه رعایت نشد و البته تغییرات هزینه زیادی را بر شهرداری تحمل نمی‌کند زیرا تجهیزات لازم برای برطرف کردن نقایص در شهرداری وجود دارد.

عباسی گفت: جابجایی تپه‌ها و نکات ایمنی از جمله مسائلی است که باید برطرف شود.

وی توضیح داد: در ابتدا بنا بر ایجاد پیست موتورکراس که قابلیت برگزاری مسابقات کشوری را دارد، گذاشته شد اما اکنون با توجه به تغییرات در زمینه آموزشی و سوپرکراس از آن استفاده خواهیم کرد و بیشتر اختلاف در نوع بهره‌برداری از آن بود.

عباسی اضافه کرد: طول تپه‌ها و نوع زاویه سازه‌ها به دلیل این که تغییر بهره برداری باید عوض شود.

وی تصریح کرد: پروژه بعد از افتتاح به دلیل بُعد آموزشی در اختیار هیئت قرار خواهد گرفت و اگر بُعد مسابقات بود و متراژ (حداقل باید دو هکتار) رعایت می‌شد، شهرداری می‌توانست باشگاه داری کند.

عباسی اظهارکرد: به دلیل فضای محصور پیست، اگر این پروژه افتتاح شود بانوان می‌توانند از آن استفاده کرده و امکانات رفاهی مانند سایبان، جایگاه تماشاچی، سرویس بهداشتی، دسترسی آسان داشته و آب و برق آن هم تکمیل خواهد شد.

هرساله شاهد کشته شدن شمار قابل توجهی از شهروندان در تصادفات بوده و ایجاد مراکز استاندارد از این دست می‌توان به تخلیه هیجان و کاهش حوادث کمک کرد.

اما باید با توجه شرایط اقتصادی کشور و تنگناهای مالی در تأمین بودجه شهرداری و ضرورت بهره وری حداکثری از منابع با برنامه ریزی مناسب اقداماتی انجام شود که از دوباره کاری و هدررفت سرمایه‌های مردمی جلوگیری شود.


خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: اردیبهشت ماه سال جاری بود که رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر گرگان در گفتگو با مهر از افتتاح پیست موتورسواری و رایزنی‌های لازم با فدراسیون و هیئت اتومبیل سواری برای اخذ مجوزات لازم خبرداد.

این پیست در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر در ابتدای جاده کریم آباد احداث و مقرر شده بود که در هفته دفاع مقدس سال گذشته افتتاح شود اما چنین عملی اتفاق نیفتاد و سپس موعدهای دیگری وعده داده شد که تاکنون این امر به دلایلی همچون ناایمن و نااستاندارد بودن و ایراداتی که اداره کل ورزش و جوانان استان گرفته، محقق نشده است.

احداث این پیست ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته ولی هنوز نتوانسته مجوزات لازم برای بهره برداری را کسب کند.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر گرگان به خبرنگار مهر گفت: پیست موتورکراس با هدف جلوگیری از آسیب و خطرات جانی برای موتورسواران، توسط شهرداری گرگان احداث شد، اما استانداردهای لازم از جمله ابعاد و مساحت پیست لحاظ نشده و اداره ورزش و جوانان را برای صدور مجوز بهره برداری با مشکل روبرو کرده است.

ایرادات پیست در حال برطرف شدن است

محمدابراهیم جرجانی افزود: این ایرادات در حال برطرف شدن است و در جلسه کمیسیون ورزشی هم به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

وعده ها در آرزوی خط پایان/ دوباره کاری شهرداری به ورزش رسید

وی توضیح داد: پیست موتورسواری مساحت لازم برای برگزاری مسابقات را نداشته و با یک برنامه‌ریزی مناسب مقرر شد که این مشکل با نظارت هیئت موتورسواری برطرف شود.

جرجانی بیان کرد: ۶۰۰ میلیون تومان هزینه پیست بود و جهت مسابقات داخلی و کلاس‌های آموزشی راه‌اندازی می‌شود و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

استاندارهای لازم در خصوص ابعاد و مساحت پیست موتورسواری رعایت نشده است وی تأکید کرد: مساحت پیست طبق تیپ مسابقات نیست و اکنون با جابجایی سازه‌ها به شکل استاندارد پیست آموزشی تبدیل خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: جایگاه نگهداری موتورسیکلت‌ها، دیواره‌ها، کف سازی، محوطه سازی، نصب پروژکتورها و غیره انجام شده است.

وی ادامه داد: نقطه قوت این پیست آن است که بانوان علاقمندان هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

پیست براساس استانداردهای استعلام شده از تهران ساخته شد

شهردار گرگان هم به خبرنگار مهر گفت: پیست موتورسواری گرگان براساس استانداردها و چارچوب‌های اعلام شده از تهران ساخته شد.

عبدالرضا دادبود افزود: به دلیل این که در زمان احداث، استان و شهرستان با شهرداری همکاری نکرد، استانداردهای لازم از تهران استعلام و پروژه را اجرا کردیم.

وعده ها در آرزوی خط پایان/ دوباره کاری شهرداری به ورزش رسید

وی بیان کرد: بر همین اساس فدراسیون اتومبیل سواری نامه رسمی زده و پیست را تأیید و با توجه به متراژ، آن را در قالب آموزشی و مسابقه تعریف کرده است.

دادبود بیان کرد: بعد از این ماجرا با اداره ورزش و جوانان مکاتبه شد که ما براساس استانداردهای آن نامه و به دلیل عدم همکاری شما، پیست را اجرا کرده ایم.

وی گفت: هم اکنون برای بهره برداری از پیست باید ورزش و جوانان استان مجوز داده و فعلاً این موضوع در حال رفت و آمد بوده و البته توافقات نهایی انجام شده است.

شهردار گرگان بیان کرد: همکاران ورزش و جوانان بیان کردند که پیست را به هیئت شهرستان واگذار کنید، چگونه برای بهره‌برداری آنها پیست استاندارد و برای ما غیراستاندارد است؟

تنوع سازی فعالیت‌های ورزشی در دستورکار است

وی اضافه کرد: شهرداری در این دوره تصمیم گرفته براساس جلسات مشترک با ورزش و جوانان تنوع سازی فعالیت‌های ورزشی را در سطح گرگان اجرا کند و در این دوره پارکور، پارک موتورسواری و غیره در دستور کار بوده و فقط به ساخت زمین چمن و سالن اکتفا نمی‌کنیم.

دادبود تصریح کرد: اگر در این راه هیئت‌ها و فدراسیون‌ها با شهرداری همکاری نکرده و مسائل مدنظر خود را تحمیل کنند همکاری مشترک شکل نمی‌گیرد.

رئیس هیئت موتورسواری واتومبیل رانی شهرستان گرگان هم به خبرنگار مهر گفت: طبق آئین نامه ابعاد مورد نیاز برای پیست موتورکراس رعایت نشده بنابراین بهترین پیشنهاد استفاده از این پیست آموزش است.

وعده ها در آرزوی خط پایان/ دوباره کاری شهرداری به ورزش رسید

ایراداتی در ایمنی و متراژ پیست وجود داشت

مرتضی عباسی افزود: با توجه به این که ورزش موتورسواری رشته‌ای پر خطر است، رعایت اصول استاندار لازم و اساسی بوده و نیاز است شهرداری گرگان برای اجرای پروژه‌های ورزشی نظر کارشناس فنی اداره ورزش و جوانان را هم جویا شود تا در مراحل بهره برداری با مشکل مواجه نشود.

وی توضیح داد: هم اکنون تفاهم نامه با شهرداری نوشته شده و در حال حل مشکلات پیست هستیم.

عباسی گفت: ایراداتی در ایمنی و متراژ وجود داشت و با توجه به این که پیست‌ها در چند تیپ ساخته می‌شوند، می‌توان با توجه به متراژ پیست گرگان آن را در قالب آموزشی تعریف که بعد از برطرف کردن ایرادات قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیست در حد برگزاری مسابقات بزرگ و کشوری نیست و می‌توان از آن در مسابقات شهرستانی و آموزشی استفاده کرد تا علاقمندان هم حضور یافته و بتوانیم ورزشکار حرفه‌ای تربیت کنیم.

مخالفت در نوع بهره برداری

عباسی در خصوص ایرادات بیان کرد: از این دست ناهماهنگی‌ها اتفاق می‌افتد و در این مورد به دلیل ناهماهنگی بین پیمانکار و هیئت این پروژه دچار اشکال شد.

وعده ها در آرزوی خط پایان/ دوباره کاری شهرداری به ورزش رسید

وی افزود: قوانینی لازم در اجرای پروژه رعایت نشد و البته تغییرات هزینه زیادی را بر شهرداری تحمل نمی‌کند زیرا تجهیزات لازم برای برطرف کردن نقایص در شهرداری وجود دارد.

عباسی گفت: جابجایی تپه‌ها و نکات ایمنی از جمله مسائلی است که باید برطرف شود.

وی توضیح داد: در ابتدا بنا بر ایجاد پیست موتورکراس که قابلیت برگزاری مسابقات کشوری را دارد، گذاشته شد اما اکنون با توجه به تغییرات در زمینه آموزشی و سوپرکراس از آن استفاده خواهیم کرد و بیشتر اختلاف در نوع بهره‌برداری از آن بود.

عباسی اضافه کرد: طول تپه‌ها و نوع زاویه سازه‌ها به دلیل این که تغییر بهره برداری باید عوض شود.

وی تصریح کرد: پروژه بعد از افتتاح به دلیل بُعد آموزشی در اختیار هیئت قرار خواهد گرفت و اگر بُعد مسابقات بود و متراژ (حداقل باید دو هکتار) رعایت می‌شد، شهرداری می‌توانست باشگاه داری کند.

عباسی اظهارکرد: به دلیل فضای محصور پیست، اگر این پروژه افتتاح شود بانوان می‌توانند از آن استفاده کرده و امکانات رفاهی مانند سایبان، جایگاه تماشاچی، سرویس بهداشتی، دسترسی آسان داشته و آب و برق آن هم تکمیل خواهد شد.

هرساله شاهد کشته شدن شمار قابل توجهی از شهروندان در تصادفات بوده و ایجاد مراکز استاندارد از این دست می‌توان به تخلیه هیجان و کاهش حوادث کمک کرد.

اما باید با توجه شرایط اقتصادی کشور و تنگناهای مالی در تأمین بودجه شهرداری و ضرورت بهره وری حداکثری از منابع با برنامه ریزی مناسب اقداماتی انجام شود که از دوباره کاری و هدررفت سرمایه‌های مردمی جلوگیری شود.

کد خبر 4989533


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئال در یک قدمی قهرمانی لالیگا