پروانه چرای دام در مراتع کاشان ساماندهی می‌شود


پروانه چرای دام در مراتع کاشان ساماندهی می‌شود

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان گفت: از مجموع 600 پروانه فعالیت بهره برداران مراتع شهرستان، 480 پروانه با نصب هولوگرام مغناطیسی ساماندهی شده است.

محمد مهدی شریفی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این هولوگرام، گواهینامه‌ای است که پرداخت عوارض مرتع، مالکیت و تعدام دام را مشخص کرده و از سوء استفاده های احتمالی و چرای بیش از اندازه دام جلوگیری می کند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، حفظ پوشش گیاهی در مراتع، بهبود معیشت مردم و تولید علوفه مورد نیاز دام است که مرتع داران با پروانه های دارای هولوگرام می توانند عوارض دولتی سالانه را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک پرداخت کنند.

شریفی تصریح کرد: پروانه فعالیت برای مرتع دارانی صادر می شود که صاحب بیش از ۱۰ واحد دامی بوده و قبل از سال ۸۵ مراتع آنها ممیزی شده است و مدارک مورد نیاز برای دریافت هولوگرام شامل مدارک شخصی، اصل پروانه و فیش پرداختی عوارض سال های قبل و ارایه آنها به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان گفت: از مجموع ۳۷۶ پروانه چرا در مراتع ییلاق، ۳۰۰ پروانه و از بین ۲۲۲ پروانه مراتع قشلاق نیز ۱۷۵ پروانه، هولوگرام دریافت کرده اند.

وی گفت: عوارض سالانه برای هر دام مبلغ ۲۰ هزار ریال است که در دو نوبت فصل ییلاق و قشلاق از بهره برداران دریافت می شود و قابل به روز رسانی در هر سال است. مرتع داران با مراجعه به سایت پنجره واحد جهاد کشاورزی به نشانی eagri.maj.ir جهت دریافت هولوگرام ثبت نام کنند.

شریفی افزود: مراتع شهرستان کاشان مساحت ۳۷۰ هزار هکتار را شامل می شود که دو هزار خانوار از موجودی این مراتع گذران زندگی می کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان، افزود: شهروندان باید بدانند که ارزش زیست‌ محیطی هر مرتع بیش از ارزش اقتصادی آن است زیرا علاوه بر ارزش تفریحی و گردشگری، وجود مرتع، امکان حفظ منابع آب را افزایش می دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی