برگزاری مرحله استانی مسابقات تفسیر قرآن در 11 شهر گیلان


برگزاری مرحله استانی مسابقات تفسیر قرآن در 11 شهر گیلان

رشت - ایرنا- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مرحله استانی مسابقات تفسیر قرآن کریم در 11 شهرستان استان خبر داد.

محمدمهدی قربانیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آزمون ۲۴ مرداد ماه سال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۱۱ شهرستان استان گیلان برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقه ها در شهرستان آستارا در حرم امام زادگان قاسم و ابراهیم، آستانه اشرفیه حرم آقا سید محمد آخوندمزار، بندرانزلی در بقعه بی بی حوریه، تالش در اداره اوقاف تالش، رشت دارالقرآن پورباقی در رودبار اداره اوقاف رودبار برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان در مسابقه های تفسیر قرآن کریم در رودسر در دارالقرآن طالب زاده ، فومن و شفت اداره اوقاف فومن، صومعه سرا اداره اوقاف صومعه سرا در شهرستان های لنگرود و لاهیجان در بقعه امیر شهید لاهیجان و در ماسال در اداره اوقاف ماسال با یکدیگر رقابت می کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۵۸ نفر از فعالان قرآنی در حوزه تفسیر به رقابت با یکدیگر می پردازند، اضافه کرد: سوالات این مرحله از تفسیر سوره مبارکه مریم و از تفسیر شریف نمونه و یا صفوه التفاسیر ویژه اهل سنت طرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله کشوری، سؤالات از تفسیر سوره‌ های مبارکه مریم و طاها از تفسیر نمونه یا صفوه التفاسیر ویژه اهل سنت است، اظهار داشت: مرحله استانی مسابقه های تفسیر قرآن کریم به صورت حضوری و با آزمون کتبی "تستی و تشریحی" توسط اداره کل اوقاف با مسئولیت مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و دبیری رئیس اداره امور قرآنی برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در خاتمه گفت: ملاک شرکت در برگزاری مسابقه افرادی هستند که در سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران " my.oghaf.ir" ثبت نام و فهرست اسامی آنها از طریق مرکز امور قرآنی به استان ارسال شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان