حقیقت ولایت علوی باید در جامعه زنده بماند


حقیقت ولایت علوی باید در جامعه زنده بماند

بوشهر- ایرنا- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: ولایت علوی استمرار ولایت الله است و این حقیقت باید در جامعه زنده بماند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی شامگاه چهارشنبه در جشن عید غدیر استان بوشهر افزود: ۲ عامل هوای نفس و عامل فکری در زمان پیامبر (ص) باعث شد واقعه غدیرخم پس از مدت کوتاهی فراموش شود.

وی اضافه کرد: هوای نفس، قدرت طلبی، منافع شخصی، گروهی و قبیله‌ای به این معنی که کسانی وجود داشتند که فضیلت امام علی (ع) را قبول داشتند اما نمی خواستند حکومت و قدرت را ن براحتی از دست بدهند به همین علت در برابر غدیر، مقاومت می‌کردند.

دشتی ادامه داد: عامل فکری نیز یعنی اینکه برخی افراد در زمان پیامبر (ص) دیدگاهی در مقابل دیدگاه خدا محوری داشتند و معتقد بودند پس نظر ما درباره امامت مسلمانان چه می‌شود؟ بر همین مبنا به مقابله با غدیر پرداختند.

دشتی تاکید کرد: امروز نیز همان تهدیدهای زمان پیامبر (ص) در جامعه ما وجود دارد به همین علت همان طور که مردم در زمان غدیر مورد امتحان الهی قرار گرفتند ما نیز مورد امتحان خداوند متعال قرار می‌گیریم.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر گفت: شناخت مردم نسبت به غدیر باعث می‌شود این واقعه همانند تاسوعا و عاشورا در جامعه نهادینه شود.

سردار حسین کارگر تبیین و تعمیق معرفت نسبت به غدیر و صاحب غدیر را از هدف‌های گرامیداشت دهه ولایت و امامت عنوان کرد.

وی روز غدیر خم را بهترین موقعیت برای تبیین هدف‌های بلند غدیر در جامعه بویژه آشنا شدن نسل جوان دانست و اظهار داشت: غدیر مهم‌ترین واقعه اسلام و همان بنا نهادن ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است.
در این مراسم گروه های سرود شهید برونسی شهر آب‌پخش و جوانه ‌ای احساس بوشهر به اجرای سرود پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !