ژاپن یاد قربانیان بمباران اتمی ناگازاکی را گرامی داشت


شهروندان ناگازاکی روز یکشنبه با شرکت در مراسمی یاد قربانیان بمباران اتمی...
شهروندان ناگازاکی روز یکشنبه با شرکت در مراسمی یاد قربانیان بمباران اتمی ناکازاکی را گرامی داشتند و برای جهان عاری از جنگ و سلاح هسته‌ای دعا کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، تلویزیون آسیا ویژن به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن، اعلام کرد مردم ژاپن یاد قربانیان بمباران اتمی جنگ جهانی دوم را گرامی داشتند.

شهروندان ناگازاکی روز یکشنبه با شرکت در مراسمی یاد قربانیان بمباران اتمی ناکازاکی را گرامی داشتند و برای جهان عاری از جنگ و سلاح هسته‌ای دعا کردند.
مراسم با یک دقیقه سکوت در ساعت ۱۱:۰۲ دقیقه به وقت محلی، زمانی که بمب اتم در ۷۵ سال پیش بر سر ناگازاکی فرود آمد، آغاز شد.
بمب افکن آمریکایی بمب اتم را ۳ روز پس از بمباران اتمی هیروشیما که این شهر را با خاک یکسان کرده بود بر سر ناگازاکی فروریخت. تا پایان سال ۱۹۴۵ بیش از ۷۰ هزار نفر در اثر این بمباران جان باختند.
مراسم یادبود قربانیان بمباران اتمی هر سال با گردهمایی هزاران نفر در پارک صلح ناگازاکی برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا عموم مردم نتوانستند در مراسم شرکت کنند.
مراسم با حضور ۵۰۰ نفر از جمله بازماندگان بمباران اتمی که ”هیباکوشا“ نامیده می‌شوند، برگزار شد.
تائو تومیشیا شهردار ناکازاکی در این مراسم با اشاره به اینکه سلاح هسته‌ای و ویروس کرونا زندگی مردم سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده اند از دولت ژاپن خواست پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای سازمان ملل را امضاء کند.
تومیشیا گفت: صدا‌هایی از کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای و کشور‌هایی که مورد حمایت آن‌ها قرار دارند شنیده می‌شود که امضاء این پیمان را زودهنگام می‌دانند. اما این چنین نیست و تلاش برای کاهش سلاح هسته‌ای در سطح جهان بسیار هم دیر شده است. کشور‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای در این زمینه اختلاف نظر دارند. تاکنون ۴۳ کشور این پیمان را تصویب کرده اند و دست کم ۵۰ کشور دیگر باید آن را تصویب کنند تا پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای اجرا شود.
این در حالیست که آبه شینزو نخست وزیر ژاپن از مشارکت ژاپن در تلاش برای عاری سازی هسته‌ای خبر می‌دهد، اما در عین حال تاکید می‌کند ژاپن به پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای سازمان ملل نخواهد پیوست.
شهردار ناگازاکی ادامه داد من در ناگازاکی، جایی که برای صلح پایدار در جهان دعا می‌کنیم از دولت ژاپن تقاضا می‌کنم به تلاش جهانی برای عاری سازی هسته‌ای پایبند باشد.

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته