شیعیان باید تولی و تبری خود را مقابل کافران ومنافقان افزایش دهند


 شیعیان باید تولی و تبری خود را مقابل کافران ومنافقان افزایش دهند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: کافران و منافقان همواره تلاش می‌کنند که مومنان و شیعیان را از ولایت امیرمومنان امام علی(ع) جدا کنند برای مقابله با آنها باید تولی و تبری در بین مومنان و شیعیان افرایش و رشد یابد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید مهدی میرباقری» شامگاه شنبه ۱۸ مرداد به مناسبت عید غدیر در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: مومنان حقیقی با اتصال به ائمه معصومین(ع) رنگ و بوی آن بزرگان را به خود می‌گیرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ولایت‌پذیری سبب خوش‌خلقی انسان می‌شود، عنوان کرد: از جمله نگرانی‌های مهم مومن این است که نتواند در امتحانات الهی ایمان خود را حفظ کرده و به کمال برسد، بر همین اساس در خطبه متقین آمده است که اگر خداوند مومنان و متقین را حفظ نکند روح در بدن آنها نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه حفظ ایمان در دنیا سبب برنده شدن انسان است، اظهار کرد: انسان‌های باتقوا در دنیا مشتاق و بی قرار وصال الهی هستند در عین حال آنها خوف هم دارند که مبادا به این مقصود نرسند.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه مومنان در دنیا به اشکال مختلف فردی و اجتماعی امتحان می‌شوند، ابراز کرد: مومنان برای سالم عبور کردن از دنیا باید همیشه به امیرمومنان امام علی(ع) توسل کنند، برای رسیدن به این هدف هیچ سرمایه‌ای بزرگتر از محبت و معرفت نسبت به ائمه معصومین(ع) نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با بیان اینکه کافران و منافقان همواره تلاش می‌کنند که مومنان و شیعیان را از ولایت امیرمومنان امام علی(ع) جدا کنند، عنوان کرد: در مقابله با این جریان کفر و نفاق باید سرمایه بزرگی همچون تولی و تبری در بین مومنان و شیعیان افرایش و رشد یابد.

وی با بیان اینکه بزرگترین امتحان الهی برای مومنان در زمینه توحید و ولایت است، اظهار کرد: مومنان و شیعیان باید تلاش کنند معرفت خود را نسبت به ولایت امیرمومنان امام علی(ع)‌ افزایش دهد و خود را از ائمه معصومین(ع) جدا نکنند، تنها در این صورت می‌توانند از امتحانات الهی سربلند خارج شوند.

آیت‌الله میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش طهارت درونی و باطنی مومن ایمان او هم زیاد می‌شود، هرچه طهارت باطنی و ایمان درونی انسان افزایش یابد آماده دریافت معرفت بیشتری درباره ائمه معصومین(ع) است و معرفت وقتی حاصل می‌شود که نور اهل‌بیت(ع) در وجود مومن تجلی پیدا کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا