رسیدگی به تخلفات 133راننده و شرکت حمل و نقل عمومی سیستان و بلوچستان


زاهدان- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای...
زاهدان- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تخلفات 103 راننده و 30 شرکت حمل و نقل جاده‌ای این استان از ابتدای سالجاری تاکنون در کمیسیون ماده 11 و 12 استانی مورد رسیدگی قرار گرفت.

تیمور باقری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این مدت هفت نشست مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان و تعداد هفت نشست مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده‌ای در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

وی عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و رعایت نکردن بخشنامه‌های صادره از سوی سازمان ذکر کرد و افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی برای رانندگانی که تخلف آنها احراز شده آرای متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه، در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان صدور اسناد حمل برای ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی کامل و یا دارای اضافه بار، رعایت نکردن بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه را از عمده‌ترین تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جاده‌ای استان در این مدت عنوان کرد و ادامه داد: برای متخلفان این حوزه احکامی نظیر تذکر و جریمه صادر شده است.

وی بیان کرد: بر اساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از اواخر سال گذشته علاوه‌بر شرکت‌ها و رانندگان متخلف در بخش حمل و نقل جاده‌ای به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در قالب کمیسیون ماده ۱۴ رسیدگی می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای کاربران جاده‌ها بویژه استفاده کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای، کاهش تخلفات مربوطه از طریق افزایش نظارت و رسیدگی به آنها از دغدغه‌های مهم و اساسی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شمار می‌رود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته