افتتاحیه پنجمین دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب برگزار شد


افتتاحیه پنجمین دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب برگزار شد

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره معرفتی_تشکیلاتی اسلام ناب در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و تقویت بعد معرفتی و تشکیلاتی دانشجویان برگزار شد.

افتتاحیه پنجمین دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب برگزار شدبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیهی پنجمین دوره‌ معرفتی-تشکیلاتی "اسلام ناب" با هدف آموزشِ منظومهی معارف اسلامی، مبتنی بر جهان‌بینی امامین انقلاب و با حضور ۵۰۰ دانشجوی برخط، برگزار شد.

دانشجو‌های تشکیلاتی شرکت کننده در پنجمین دوره‌ "اسلام ناب" قرار است به طور مجازی و در کلاس‌های برخط از ۱۴ مرداد تا ۲۵ مرداد سال جاری با سرفصل‌های (مکتب امام خمینی _ اندیشه راهبردی انقلاب _ تفسیر برخی از سوره‌های قرآن _ رفتار تشکیلاتی _ میدان عمل) آشنا شوند.

محمدجواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ضمن تشکر و قدردانی از هسته مرکزی برگزار کننده دوره‌ مجازی "اسلام‌ناب" گفت: دوره شناخته شده اسلام‌ناب، دوره‌ای برای نقش‌آفرینی موثر در گام دوم انقلاب‌اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور اسلام ناب را اسلام قیام و اسلام حرکت معنا کرد، اسلامی که گام نخست انقلاب اسلامی با تکیه برآن رقم خورد و امتداد آن در گام دوم نیازمند آشنایی جدی ما با مبانی عمیق و دقیق آن است و افزود: دوره‌ معرفتی-تشکیلاتیِ "اسلام ناب" بستری را فراهم می‌کند تا ما با آنچه که امام راحل (ره) را به معنای واقعی کلمه برای امّت، امام کرد و امّت را با او همگام کرد، بیشتر آشنا شویم، زیرا "اسلام ناب" تببین کننده اصول فطری لایتغیر انقلاب اسلامی همچون عقلانیت، معنویت، عدالت، آزادی، برادری و ... در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب است.

نیک‌روش "اسلام ناب" را اسلامی خواند که در آن خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی رقم می‌خورد و بیان داشت: معرفت بدون حرکت و تشکیلات و بدون آورده و ثمره‌ی عملیاتی ره به جایی نمی‌برد.

سلوک فردی از بستر انجام وظایف جمعی و اجتماعی می‌گذرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در مراسم افتتاحیه برخطِ پنجمین دوره‌ی دانشجویی "اسلام ناب" با تأکید چندین ساله‌ اخیرِ رهبر انقلاب به دانشجویان مؤمن انقلابی بر سرمایه‌گذاری در تعمیق معارف دینی گفت: فهم عمیق‌تر و موثرتر از اسلامِ ناب لازمه‌ میدان‌داری در جریان حق و برداشتن باری از دوش انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه سلوک فردی هم از بستر انجام وظایف جمعی و اجتماعی می‌گذرد و افزود: رهبر انقلاب به بهترین وجه، سطوح توحیدی مکتب امام را تببین و تشریح فرموده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور آشنایی با اندیشه و مبانی فکری و ادبیات رهبر انقلاب را راه کمک به ولی فقیه خواند و گفت: معارف اسلام برای عمل و کاربرد است و غیر از وظیفه ترویج و تببین، وظیفه تکلیف بر مجموعه‌ها و تشکیلات خود را داریم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی