بهسازی باند فرودگاه اردبیل با 200 میلیارد تومان اعتبار


بهسازی باند فرودگاه اردبیل با 200 میلیارد تومان اعتبار

استاندار اردبیل گفت: عملیات بهسازی و تجهیز فرودگاه اردبیل به سیستم ناوبری جدید با 200 میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است.

اکبر بهنامجو 22 مرداد در بازدید از روند عملیات بهسازی فرودگاه اردبیل اظهار کرد: با تامین 570 میلیون تومان اعتبار از سال گذشته عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل در حال انجام است که هم اکنون زیرسازی و لایه آخر عملیات روسازی فرودگاه اردبیل و همچنین آسفالت‌ریزی باند اصلی انجام شده تا پروازهای ایمنی را به مقصد اردبیل شاهد باشیم.

ووی خاطرنشان کرد: در کنار عملیات بهسازی تجهیز فرودگاه به سیستم روشنایی و امکانات کمک‌ناوبری نیز در حال انجام است که برای انجام این کار بیش از 100 میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار اردبیل گفت: قرار است 100 میلیارد تومان دیگر نیز برای خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز هزینه شود که با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی قرار شده تجهیزات مورد نیاز خریداری و تحویل فرودگاه شود.

بهنامجو ادامه داد: تا دو ماه آینده با اتمام عملیات بهسازی و تجهیز فرودگاه پروازهای این فرودگاه به شکل کامل و در طول شبانه‌روز انجام خواهد شد تا فرودگاه اردبیل از لحاظ ایمنی پرواز شرایط مساعدی را تجربه کند.

وی به تجهیز فرودگاه اردبیل به دستگاه آیرلس اشاره و تصریح کرد: با تامین 45 میلیارد تومان اعتبار خرید این دستگاه به شکل مناقصه انجام شده تا لغو پروازهای فرودگاه اردبیل به دلیل شرایط مه‌آلود به نصف کاهش یابد.

استاندار اردبیل بیان کرد: امیدواریم شرایط مساعدی را در نیمه دوم سال در انجام پروازهای اردبیل به مقصد تهران و همچنین مشهد شاهد باشیم و با این تجهیز امکانات و شرایط پروازهای جدیدی نیز به مقصد فرودگاه اردبیل دایر شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟