خبرنگار صدا وسیما در زندان اوین


آنچه که امروز ما در بازداشتگاه اوین دیدیم آن بود که تمام تلاش عزیزان این است که پروتکل‌های بهداشتی در این بازداشتگاه رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، امروز دوربینمان را به بازداشتگاه اوین آوردیم تا ببینیم که وضعیت کرونا در این بازداشتگاه به چه صورت است و آیا کرونا در این محل کنترل می‌شود؟
زندانی‌ها و ارباب رجوع در ابتدای ورود به این بازداشتگاه تب و اکسیژن خونشان چک می‌شود. اگر زندانی مرخصی رفته و یا نخستین بار باشد که پایش به اوین باز می‌شود، باید ابتدا به قرنطینه برود.

بعد دوربینمان را به اندرزگاه ۴ بردیم. در مورد اندرزگاه‌های ۴ و ۸ اوین در شبکه‌های معاند بسیار حرف زده شده است.
نکته جالب و تامل برانگیز اینجاست که گزارش ما در ۳۰: ۲۰ پخش نشده، خبرش به رسانه‌های معاند رسیده بود و شروع به تخریب گزارش ما کردند.
حتی در این رسانه‌ها عنوان شد که به یک زندانی امنیتی اجازه مصاحبه داده نشد و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است؛ این در حالی است که فردی که نام برده شد، در مصاحبه با ما حرفش را زد و ما هم پیگیر شدیم.
در اندرزگاه ۸ آنچه که دوربین ما دید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار زندانیان بود و فاصله‌های فیزیکی هم رعایت می‌شد. یادم است که در رسانه‌های معاند گفته شده بود که وسایل حفاظتی مثل ماسک در اختیار زندانیان قرار نمی‌گیرد.
طبق آمار رسمی قوه قضاییه بعد از شیوع کرونا، تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار زندانی به مرخصی رفته و یا عفو شده اند.
آنچه که امروز ما در اینجا دیدیم آن بود که تمام تلاش عزیزان این است که پروتکل‌های بهداشتی در بازداشتگاه اوین رعایت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...