نخستین نشانه های فروپاشی نظام سلامت اسرائیل در حال ظهور است


نخستین نشانه های فروپاشی نظام سلامت اسرائیل در حال ظهور است

تخت‌های آی سی یو رو به کاهش است و بر کارکنان بخش بهداشت و درمان هم فشار و استرس بسیار شدیدی وارد می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتض؛ نخستین نشانه‌های فروپاشی نظام سلامت و درمان رژیم صهیونستی به علت گسترش ویروس کرونا در حال ظهور است.
این روزنامه نوشت تخت‌های آی سی یو (بخش مراقبت‌های ویژه) و منابعی که به سایر بیماران اختصاص داشته رو به کاهش است و به گفته‌ی مقام‌های رژیم صهیونیستی همزمان با گسترش همه گیری ویروس کرونا، بر کارکنان بخش بهداشت و درمان هم فشار و استرس بسیار شدیدی وارد می‌شود. نخستین نشانه های فروپاشی نظام سلامت اسرائیل در حال ظهور است
بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان «هداسا» در بیت المقدس به تازگی تعطیل اعلام شده است‎‎؛ قرار بود بیمارانی که مبتلا به کرونا نیستند در این بخش درمان شوند. کارکنان این بخش باید به بخش مراقبت‌های ویژه ویروس کرونا بپیوندند.

هم اکنون ۲۲ بیمار بدحال در این بخش بستری هستند که شرایط شان بسیار جدی است و از دستگاه تنفسی استفاده می‌کنند. بسته شدن آن بخش سبب شد در بیمارستان تنها یک بخش مراقبت‌های ویژه وجود داشته باشد، آن هم در بخش جراحی مستقر است و برای کمک رسانی به بیماران پس از عمل جراحی و قربانیان تروما تجهیز شده است. هم اکنون همه ظرفیت این بخش اشغال شده است.
دکتر درور مووراچ‏، مسئول یکی از چهار بخشی که در بیمارستان هداسا به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص یافته است گفت ”بخش مراقبت‌های ویژه‌ی جراحی فضای کافی ندارد. هم اکنون یکی از بیماران ما کرونایی نیست، اما به مراقبت‌های ویژه نیاز دارد و هیچ جایی نیست که او را منتقل کنیم. پس به ناچار باید در همان بخش درمانش کنیم.»
تنها در بیمارستان هداسا چنین اوضاعی حاکم نیست. به علت افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا - هم اکنون ۴۰۰ بیمار بدحال در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۸ نفرشان با دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند - بسیاری از بخش‌های مراقبت ویژه در بیمارستان‌ها زیر فشار سنگین قرار دارند و همچنان که فعالیت این بخش‌ها هر روز بیش از گذشته به بیماران کرونایی اختصاص داده می‌شود‏، بیماران عادی دارند بهای آن را پرداخت می‌کنند.
به گفته‌ی مووراچ؛ از هم پاشیدگی بخش بهداشت و درمان آنگونه که در ایتالیا یا اسپانیا شاهدش بودیم و کار به جایی رسید که دیگر به بیماران دستگاه تنفسی هم نمی‌دادند اینجا (در اراضی اشغالی فلسطین) این وضع حاکم نیست، اما از همان لحظه‌ای که دیگر فضایی برای مراقبت از بیماران در بخش‌های عادی وجود نداشته باشد فروپاشی از همان جا آغاز می‌شود.
وی افزود هنگامی که از بیماران بستری شده در بیمارستان به علت ابتلا به ویروس کرونا سخن می‌گوییم‏، نشانه‌های خفیف و سطحی تنها برای توصیف علائم ابتلای آنها به کرونا به کار می‌رود، اما آنها بیماری‌های دیگر هم دارند همچون سرطان‏، حمله قلبی که مشکلات را دوچندان می‌کنند.
حفظ فشار دائمی بر کارکنان بخش خدمات درمان به خودی خود نشانه‌ی فروپاشی است. ما داریم هفت روز هفته را کار می‌کنیم. هم اکنون چهار نفر از پزشکان ما در قرنطینه به سر می‌برند و شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ رو به افزایش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !