تبدیل وضعیت اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران تعیین تکلیف می‌شود


تبدیل وضعیت اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران تعیین تکلیف می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: امسال وضعیت اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی تعیین تکلیف می‌شود.

سعید اوحدی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان در سالن اجتماعات استانداری بیان کرد: مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران را نمی توان با مادیات جبران کرد و خدمت به آنها خدمت به پیامبر اکرم (ص) است.

وی اظهار داشت: رویکرد ما باید مدیریت جهادی باشد چون خدمت به جهادگران میکنیم که همه چیز را در طبق اخلاص گذاشتند.

اوحدی ادامه داد: مشکل جانبازان و خانواده های معظم شهدا باید در سطح استان ها پیگیری و حل شود.

وی اضافه کرد: عقب ماندگی در استیفای حقوق جامعه ایثارگری کم نیست و از طرفی بدهی هایی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه تحمیل شده به کشور گفت: هیچ راهی جز گسترش فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد و به برکت جامعه ایثارگران از قله های سخت عبور کردیم و وحدت همدلی و انسجام باید داشته باشیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: قوانین خوبی برای ایثارگران و خانواده های شهدا وجود دارد اما در اجرایی شدن دچار مشکل شدند.

وی به قانون جامع خدمات و اشتغال فرزندان ایثارگران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این قانون حذف شده اما امروز ظرفیت غنی در مجلس ایجاد شده و فراکسیون فرزندان شهدا۱۷۵ نماینده دارد.

اوحدی ادامه داد: امسال اصلاحیه ماده ۲۱ خواهیم گرفت و تبدیل وضعیت برای همیشه انجام می شود.

وی افزود: تا پایان برنامه ششم بر اساس بند ج ماده تمام فرزندان شهدا و جانبازان باید استخدام رسمی دولت شوند.

وی ادامه داد: امسال آزمون استخدامی اختصاصی جامعه ایثارگری برگزار خواهد شد و تمام فرزندان شهدا و ایثارگران استخدام رسمی می شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تفاهمنامه سه هزار مسکن جامعه ایثارگری در لرستان امضا می شود و تاپایان سال در کشور ۳۰ هزار مسکن تامین می شود و برابر ۱۵سال گذشته برای جامعه ایثارگری مسکن تامین می شود.

اوحدی افزود: از جامعه ایثارگری استان یک نفر به عنوان مدیر پروژه مسکن جامعه ایثارگری و یک نفر برای اشتغال فرزندان ایثارگران استان معرفی شود تا با ابلاغ رسمی بتوانند مطالبات را پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: ذخیره مرخصیخانواده معظم شهدا هفته آینده انجام می شود و موضوع خودرو جانبازان ۵۰ درصد به بالا پیگیری شده و به زودی این مشکلات حل خواهد شد.

وی به سالگرد ورود آزادگان دفاع مقدس افزود: خدمت به مردم بالاترین مقام است و باید به منویات مقام معظم رهبری برای خدمت به جامعه ایثارگری دست یابیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید