تشکیل کمیته ای برای نظارت بر هیئات درعزاداری محرم


تشکیل کمیته ای برای نظارت بر  هیئات درعزاداری محرم

حجت الاسلام قمی با اشاره به اینکه در عزاداری محرم امسال رعایت بیشتر پروتکل ها باید مورد توجه باشد، گفت: کمیته‌ای متشکل از وزارت بهداشت، بسیج و نیروی انتظامی تشکیل شده تا در صورت لزوم نظارت و برخورد با هیئات متخلف داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «محمد قمی» در حاشیه دومین جلسه ستاد ملی پیگیری ویژه محرم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که برنامه سازمان تبلیغات اسلامی برای نظارت بر برگزاری جلسات عزاداری در ماه محرم و جلوگیری از ایجاد حاشیه‌ها چیست،گفت: ما خادم مردم و مجموعه‌های مردمی هستیم و مهم‌ترین مجموعه‌های مردمی هیأت‌ها هستند که همان مردم به حساب می‌آیند. بخشی از مردم فرهیخته ایران عزاداری محرم را با مراعات‌هایی برگزار می‌کردند که امسال این رعایت‌ها باید بیشتر شود.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: اکثر هیأت‌های مذهبی اهل مراعات هستند و در این زمینه نگرانی وجود ندارد و ما طرف مردم و هیأت‌ها هستیم و به لطف خدا از آنها حمایت خواهیم کرد، البته حوزه مسئولیت ما به اندازه اختیارات ما است و به طبع هر چه میزان اختیارات ما بیشتر باشد، مسئولیت ما نیز در این زمینه با تضمین بیشتر خواهد بود. اگر این اختیارات ما محدود شود که در مواردی این اتفاق افتاده است، مسئولیت ما سخت می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: از ابتدای شروع این بحران، هیأتی‌ها و نیروهای جهادی در کنار مدافعان سلامت بودند و در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند، ما هم با اشتیاق خدمت کردیم زیرا دغدغه سلامت مردم دغدغه‌ای متدینانه است. از اینرو هر هیئتی و هرمحب سیدالشهدا(ع) که در این ماه محرم به عزاداری می‌پردازد، یکی از دغدغه‌هایش قطعاً سلامتی همه مردم است. مردم قطعاً مراعات و رعایت لازم در این ایام را خواهند داشت البته در هر موضوع و قانونی استثناهایی وجود دارد و در این زمینه نیز ممکن است، افرادی رعایت لازم را نداشته باشند. به همین دلیل کمیته‌ای با حضور وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، سازمان بسیج شکل گرفته است که در مقام عمل و در سطح رسانه‌ها در صورت بروز تخلف برخورد لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام قمی تصریح کرد: البته در برخورد با هیأت‌های متخلف ما قطعاً ادبیاتی را خواهیم داشت که کسر شأن هیاتی‌ها نباشد.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دستورالعمل عزاداری محرم ابلاغ شده است، گفت: ما در برخی نکات اختلاف‌نظر داشتیم اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ملزم به عمل به نظر نهایی ستاد ملی کرونا خواهیم بود که برای فهم و درک بهتر امروز خلاصه‌ای از آن را منتشر خواهیم کرد.


وی در پاسخ به این سوال که برخی تصور می‌کنند دستورالعمل و شیوه‌نامه ارائه شده مختص به هیأت‌های بزرگ و شاخص است و این دستورالعمل شامل هیأت‌های کوچک نمی شود،تصریح کرد: ما خادم تمامی هیأت‌ها هستیم و کوچک و بزرگ ندارد. هیأت‌های کوچک با حمایت نهادهای حاکمیتی می‌توانند جلسات خود را در حیاط مدارس، پادگان‌ها، بوستان‌ها و فرهنگسراها برگزار کنند یا از فضاهای سر پوشیده با سقف‌های بلند استفاده کنند که ادارات تبلیغات اسلامی در استان‌ها در این زمینه همکاری‌های لازم را با آن‌ها خواهند داشت .

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم