عملکرد موفق مساجد در دوره کرونا، ضرورت حمایت‌ مادی و معنوی از آنها را ثابت کرد


عملکرد موفق مساجد در دوره کرونا، ضرورت حمایت‌ مادی و معنوی از آنها را ثابت کرد

حجت‌الاسلام میرصانعی تاکید کرد: عملکرد فوق‌العاده مساجد در دوره کرونا لزوم افزایش حمایت‌های مادی و معنوی از مساجد را ثابت می‌کند؛ بخشی از این حمایت‌ها باید در زمینه توسعه فضای مساجد و زیرساخت‌های مرتبط با فضای مجازی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد رضا میرصانعی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه عملکرد‌ مساجد در دوره شیوع کرونا در زمینه مقابله با این ویروس و گسترش وحدت ملی، یادآور دوره درخشان آنها در دوره مبارزه با رژیم طاغوت و دفاع مقدس است، اظهار کرد: خدمت و جهاد مسجدی ها موجب مهار کرونا در دوره نخست شیوع آن در کشور شد که اگر برخی بی تدبیری ها نبود و محوریت مساجد در این زمینه کم نمی شد اکنون شاهد گسترش دوباره این ویروس در کشور نبودیم.

این استاد حوزه علمیه تهران افزود: با وجود تمام خدمت مساجد و تلاش مسجدی ها باید به وجود برخی مشکلات و کمبودها در مساجد که در این دوره خود را بیش از هر زمانی نشان داد، اعتراف کرد که بیش از همه در زمینه زیرساخت های مرتبط با فضای مجازی و تولیدات سمعی و بصری است. کمبود فضا نیز مشکل برخی از مساجد است که دست ائمه جماعات و هیئت امنا را در برگزاری برنامه در مناسبت های مختلف بسته است.

وی اضافه کرد: عملکرد فوق العاده مساجد در دوره کرونا باوجود همه این مشکلات لزوم افزایش حمایت های مادی و معنوی از این خانه های خدا را اثبات کرد. بخشی از این حمایت ها باید در زمینه توسعه فضای مساجد و زیرساخت های مرتبط با فضای مجازی باشد.

میرصانعی گفت: نمی دانیم چقدر باید لزوم افزایش حمایت از مساجد را مطرح کنیم تا گوش شنوایی پیدا شود. امید است در دوره پساکرونا شاهد تصویب مقررات و اختصاص بودجه های حمایتی از مساجد از سوی دستگاه های مربوطه باشیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی در مساجد همچون سایر مراکز دینی نیازمند بودجه است، خاطرنشان کرد: ارائه مشوق های مادی لازمه جذب برخی از گروه ها به مساجد است، این واقعیت را نباید نادیده گرفت هرچند عده ای هنوز باور دارند که می توان با صرف برگزاری برنامه، مردم به ویژه نسل جوان را جذب مساجد کرد.

پایان پیام/397

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجرای پویش «نیایش» در مساجد تهران برای رفع بحران کرونا