فعالیت در بسیاری از کانون‌های مساجد کرمانشاه تعطیل نشده است/ فعالیت خودجوش جوانان مسجدی برای مقابله با کرونا


فعالیت در بسیاری از کانون‌های مساجد کرمانشاه تعطیل نشده است/ فعالیت خودجوش جوانان مسجدی برای مقابله با کرونا

حجت الاسلام کلات‌پور گفت: با وجود بیماری منحوس کرونا فعالیت در بسیاری از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه تعطیل نشده است.

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای ۵۶۳ کانون فرهنگی و هنری است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰هزار نفر عضو در این کانون ها مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: تعداد اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ۲۲ هزار نفر بود که با توجه به ابلاغ دستورالعمل های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای اجرای طرح"فهما" ۸ هزار نفر جمعیت جدید به اعضای کانون ها افزوده شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر عضو فعال در کانون های فرهنگی و هنری شهری و روستایی داریم.

این مسئول تصریح کرد: شیوع ویروس حقیر ولی خطیر کرونا بر بسیاری از فعالیت های فرهنگی در کشور اثرگذار بود که در این راستا فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز از این قاعده مستثنی نبود.

وی تصریح کرد: اما با این وجود بسیاری از کانون ها فعالیت های خود را تعطیل نکردند و هر کانون با توجه به ظرفیت که داشت برای مقابله با این بیماری منحوس پای کار آمد.

حجت الاسلام کلات پور عنوان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و همدلی و نیز کمک مومنانه به میدان آمدند و در این راستا طی چندین مرحله کمک مومنانه راکه شامل تهیه و توزیع مواد خوراکی، مواد ضدعفونی کننده و مواد بهداشتی و ... بود، میان نیازمندان به ویژه نیازمندانی که از بیماری کرونا دچار آسیب شده بودند، توزیع کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه از تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا خبر داد و بیان داشت: این مهم با هدف توزیع عادلانه کمک ها صورت گرفت تا بتوانیم گوشه ای از مشکلات نیازمندان در استان را برطرف کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی سایت فهما در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این سایت پلی میان اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساحد و خدمتگذاران در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

حجت الاسلام کلات پور ادامه داد: اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به منظور همکاری مطلوب با سایت فهما در استان توجیه شده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه همچنین با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با نام جهش تولید عنوان کرد: برخی از کانون ها به منظور آشنایی افراد با بازار بورس و به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی به عنوان کانون معین در استان برای آموزش دررابطه با بازار بورس معرفی شده اند.

این مسئول همچنین خاطر نشان کرد: برخی دستاوردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در معرض دید عموم قرار گرفت تا هم مردم با این فعالیت ها و ظرفیت ها آشنا شوند و هم برای کنون ها کسب درآمد باشد.

پایان پیام/66

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید