ساخت سازه‌های نمادین محرم در سمنان


ساخت سازه‌های نمادین محرم در سمنان

تعدادی از جوانان هنرمند سمنانی در قالب گروه فرهنگی، هنری و آیینی «راهیان بهشت» در کارگاه کوچک خود ساخت سازه‌های نمادین کربلا و حرم امام حسین(ع) را آغاز کرده‌اند.

ساخت سازه‌های نمادین محرم در سمنان

با ادامه پیدا کردن شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن ایام محرم، به نظر می‌رسد شیوه برگزاری مراسم عزاداری با سال‌های قبل متفاوت باشد. به همین منظور تعدادی از جوانان هنرمند شهر سمنان نیز در قالب گروه فرهنگی، هنری و آیینی «راهیان بهشت» در کارگاه کوچک خود ساخت سازه‌های نمادین کربلا و حرم امام حسین(ع) را آغاز کرده‌اند.

ابوالفضل کرم‌الدین، مسئول فرهنگی، هنری و آیینی «راهیان بهشت» در گفت‌وگو با ایکنا، از ساخت این سازه‌ها در سمنان خبر داد و گفت: این سازه برای اولین بار در ایران با ابعاد سه بعدی ساخته شده است.

وی ادامه داد: این سازه با ابعاد 10 متر از جنس متریال(MDF) و رنگهای ضدآب ساخته شده و مهمترین خصوصیات آن پرداختن به تمام جزییات شامل پنجره، مناره‌ها با نورپردازی کامل است و 12 ستون که هلالهای ورودی بارگاه مطهر را به هم وصل می‌کند است.

کرم‌الدین با اشاره به اینکه 50 میلیون تومان برای این کار هزینه شده است، متذکر شد: دستگاه‌های اجرایی مختلف از طرح استقبال کردند، اما هیچ مساعدت مالی در این خصوص صورت نگرفت که در این راستا به علت عشق به امام حسین(ع) پرنده‌های خانگی خود را فروخته که بخشی از هزینه‌‌ها را تأمین و گروه‌های فرهنگی، مذهبی و هیئت‌های عزاداری مانند موکب لبیک یا حسین در این راه به ما کمک کردند و طرح بزرگتر شد.

وی هدف از ساخت این سازه‌ها را ایجاد حال و هوای محرم و کربلا در ایام محرم دانست و گفت: قرار است این سازه‌ها از 11 محرم در فضاهای مختلف شهر سمنان نصب گردد.

این طراح و هنرمند سمنانی اظهار کرد: این گروه طی سالیان گذشته اجرای برشی از حادثه کربلا به صورت نماهنگ، تصویری و اجرای زنده به شکل صوت و نورپردازی را برعهده داشته و ایده ساخت نمادین بین‌الحرمین را در نظر دارد که با ساخت آن چراغهایی نصب که به محض خاموش شدن این چراغها مخاطب به 1400 سال رفته و روز عاشورا و خیمه‌های اهل بیت دیده می‌شود که ساخت این پروژه بالغ بر 350 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که با مساعدت مردم می‌توان آن را اجرایی کرد.

انتهای پیام

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر