اوقات فراغت 400 دانش آموز با نیاز ویژه غنی سازی شد


سنندج - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از غنی سازی اوقات فراغت 400...
سنندج - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از غنی سازی اوقات فراغت 400 دانش آموز با نیاز ویژه استان در بستر فضای مجازی شاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل رنجبر ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فعالیت ۱۶ پایگاه تابستانی مجازی و چهار پایگاه حضوری با تحت پوشش قرار دادن حدود ۴۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه از ۱۵ تیر آغاز و تا پایان مرداد در بستر فضای مجازی شاد ادامه پیدا کرد.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای حضور گروه‌های مختلف دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی و اُتیسم در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی فراهم شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و دوم در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی شرکت کردند.

رنجبر یادآور شد: اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرح داشته باشیم می‌توانیم گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به دانش آموزان برداریم.

وی با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان، بیان کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان فراهم کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهمترین اهداف فعالیت پایگاه‌های تابستانی عنوان کرد و گفت: ایجاد شور و نشاط، استعدادیابی، پرورش و تقویت خلاقیت و نقاط قوت دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهم‌ترین برنامه‌ها ی این پایگاه‌ها است.

رنجبر افزود: غنی سازی اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی است که در این پایگاه‌ها با ارائه خدمات آموزشی، مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنرهای آوایی، مهارتی، نمایشی و توسعه مهارتهای ورزشی در پی تحقق آن هستیم.

وی اظهار داشت: با تقویت مهارت‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه صرف نظر از محدودیت آنها می‌توان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند.


به گزارش خبرنگار مهر، خلیل رنجبر ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فعالیت ۱۶ پایگاه تابستانی مجازی و چهار پایگاه حضوری با تحت پوشش قرار دادن حدود ۴۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه از ۱۵ تیر آغاز و تا پایان مرداد در بستر فضای مجازی شاد ادامه پیدا کرد.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای حضور گروه‌های مختلف دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی و اُتیسم در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی فراهم شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و دوم در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی شرکت کردند.

رنجبر یادآور شد: اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرح داشته باشیم می‌توانیم گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به دانش آموزان برداریم.

وی با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان، بیان کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان فراهم کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهمترین اهداف فعالیت پایگاه‌های تابستانی عنوان کرد و گفت: ایجاد شور و نشاط، استعدادیابی، پرورش و تقویت خلاقیت و نقاط قوت دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهم‌ترین برنامه‌ها ی این پایگاه‌ها است.

رنجبر افزود: غنی سازی اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی است که در این پایگاه‌ها با ارائه خدمات آموزشی، مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنرهای آوایی، مهارتی، نمایشی و توسعه مهارتهای ورزشی در پی تحقق آن هستیم.

وی اظهار داشت: با تقویت مهارت‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه صرف نظر از محدودیت آنها می‌توان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

کد خبر 5004976
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته