مشکلات اقتصادی مانع رویکرد توسعه‌ای دولت در استان سمنان نیست


مشکلات اقتصادی مانع رویکرد توسعه‌ای دولت در استان سمنان نیست

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: برنامه‌های‌ توسعه‌ای دولت تدبیر و امید در استان سمنان،‌ با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم، با قدرت ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در آیین ویدئو کنفرانسی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های اقتصادی، زیرساختی و عمرانی شهرستان سمنان، با گرامیداشت هفته دولت و روز پزشک و دارو ساز و تسلیت به مناسب ایام محرم حسینی افزود: امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا و اجرای برنامه‌های ماه محرم، برگزاری آیین هفته دولت با محدودیت هایی در استان برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: از مردم استان سمنان به دلیل آنکه که در هفته دولت امسال نمی توانیم در شهرستان‌ها حضور پیدا کنم، عذرخواهی می خواهم.
استاندار سمنان با بیان اینکه ، در هفته دولت امسال همه روزه در شهرستان‌های استان طرح های مختلف افتتاح و یا آیین عملیات اجرایی آن آغاز می شود، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی دولت ، شیوع کرونا و تحریم، اما دولت تدبیر و امید برنامه های توسعه ای خود را رها نکرده است.
آشناگر اضافه کرد: در هفته دولت امسال، یک‌هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان طرح های عمرانی، زیرساختی و اقتصادی استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.
وی تصریح کرد: امروز به صورت نمادین ۲ طرح عمرانی و اقتصادی افتتاح شد.

وضعیت هشدار کرونا در استان سمنان

استاندار سمنان بیان کرد: تاکید می‌کنم استان سمنان در وضعیت هشدار شیوع کرونا ویروس قرار دارد و با تلاش دانشگاه های علوم‌پزشکی وضعیت استان در کنترل ویروس به ثبات رسیده است.
آشناگر خاطر نشان کرد: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و دیگر بخش‌های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی استان الزامی است.

آیین‌های خاص محرم در استان سمنان برگزار نمی‌شود
آشناگر ادامه داد: در ایام‌ محرم باید تلاش شود که دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود و مراسم‌ در فضای باز برگزار شود و دسته روی و مراسم‌هایی که خاص شهرستان های استان است ،امسال برگزار نخواهد شد.
استاندار سمنان ادامه داد: هیات‌های مذهبی همکاری های لازم را داشته باشند.

افتتاح ۱۰۸ طرح در شهرستان سمنان

فرماندار سمنان نیز در این آیین گفت: ۱۰۸ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان با سرمایه‌گذاری توسط ۲۲ دستگاه اجرایی و یک‌هزار و ۳۴۴ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال در هفته دولت امسال با حضور ویدئو کنفرانسی استاندار سمنان به صورت همزمان افتتاح شد.

سیدعباس دانایی افزود: ۱۰۰ طرح از مجموع ۱۰۸ طرح آماده افتتاح در شهرستان سمنان به مناسبت هفته دولت مربوط به طرح‌های عمرانی است که ۷۰۷ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال برای افتتاح آنها هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت ۱۰۰ طرح عمرانی با مساعدت ۱۹ دستگاه اجرایی شهرستان سمنان انجام شد، ادامه داد: هشت طرح آماده افتتاح سمنان در هفته دولت امسال مربوط به طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است که با تلاش چهار دستگاه اجرایی به سرانجام رسیده است.

فرماندار سمنان بیان کرد: ۶۳۷ میلیارد ریال برای افتتاح هشت طرح اقتصادی در شهرستان سمنان به مناسبت هفته دولت هزینه و زمینه اشتغال ۷۲ نفر فراهم شد.

وی اضافه کرد: از مجموع هشت طرح اقتصادی آماده بهره برداری در این شهرستان سه طرح مربوط به بخش صنعت، سه طرح مربوط به جهاد کشاورزی، یک طرح مربوط به حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و یک طرح مربوط به شرکت پخش فرآورده های نفتی است.

دانایی با اشاره به اینکه طرح های عمرانی افتتاح شده در شهرستان سمنان به مناسبت هفته دولت در زمینه‌های مختلف مانند آب‌رسانی، کشاورزی، نوسازی مدارس، شهرداری و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، است، افزود: بیش از ۲۰ درصد طرح های قابل افتتاح در هفته دولت در شهرستان سمنان مربوط به بخش روستایی است.

وی گفت: عملیات اجرایی ۱۷ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۸ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریال به مناسبت هفته دولت در شهرستان سمنان با همکاری هفت دستگاه اجرایی آغاز شد.

وی، افتتاح ایستگاه آتش نشانی در منطقه محلات، افتتاح واحد تولیدی مزرعه مرغ تخم گذار با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه و افتتاح واحد تولید کره بادام زمینی را از جمله طرح‌های مهم آماده افتتاح این شهرستان در هفته دولت امسال بیان کرد.

دانایی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان عملیات اجرای ۲۶ طرح با ۷۰۰ میلیارد تومان برای شهرستان سمنان در نظر گرفته شد که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ مجوز برای برگزاری مراسم های محرم حسینی در شهرستان سمنان از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان صادر شد، گفت: مصوبه های ستاد ملی مقابله با کرونا و دیدگاه های رهبر معظم انقلاب، فصل الخطاب برای انجام مراسم محرم حسینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان سمنان است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مشخصات گوگل پیکسل 8 بر شایعات مهر تایید کوبید/ عکس