آغاز عملیات بزرگترین طرح آبرسانی روستایی کشور تا یک ماه آینده


آغاز عملیات بزرگترین طرح آبرسانی روستایی کشور تا یک ماه آینده

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به بهره‌برداری و آغاز عملیات 42 طرح این شهرستان به مناسبت هفته دولت، اعلام کرد: عملیات اجرایی بزرگترین طرح آبرسانی روستایی کشور که سال گذشته در سفر ریاست جمهوری در این شهرستان کلید خورد تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

«علیرضا نوکار» با بیان این که امسال به مناسبت هفته دولت ۳۱ طرح با اعتبار بالغ بر ۸۹۱ میلیارد ریال در شهرستان تفت مورد بهره‌برداری قرار می گیرد، افزود: البته تعدادی از این طرح ها در سفر اخیر استاندار یزد به شهرستان قبل از فرارسیدن هفته دولت، مورد بهره برداری قرار گرفت یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی با اشاره به این که عملیات اجرایی هفت طرح با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان در هفته دولت آغاز می شود، عمده این طرح‌ها را در زمینه کنترل سیلاب، حوزه آبخیزداری، اورژانس جاده‌ای و اقدام ملی مسکن خواند.

نوکار به طرح‌های مورد بهره برداری در سفر استاندار نیز هم اشاره و تصریح کرد: افتتاح اولین جاده سلامت استان در مسیر یزد - تفت، پل ورودی و سالن ورزشی روستای نصرآباد با سرمایه‌گذاری ۵۶ میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها بود.

وی از دیگر طرح‌های مورد افتتاح یا کلنگ زنی شده در این هفته را شامل طرح‌های ورزشی، ایجاد و تجهیز خانه های بهداشت، ایجاد مخازن و شبکه های ابیاری، افتتاح واحدهای گردشگری، ایجاد شبکه های ابیاری نوین، بهره برداری واحدهای دامپروری و گازرسانی به روستاها ذکر کرد و گفت: با افتتاح طرح‌های شهرستان تفت در هفته دولت برای ۸۳ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

فرماندار با اشاره به وجود یک سوم روستاهای استان معادل ۳۵۰ روستا در این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به ییلاقی بودن اغلب روستاهای شهرستان تفت همواره این روستاها مورد استقبال مردم دیگر شهرهای استان به ویژه در تعطیلات پایان هفته قرار می‌گیرد ولی شبکه زیرساختی بسیاری از این روستا برای تعداد محدودی از جمعیت فراهم است و مشکلات متعددی در این رابطه بروز می‌کند که از مهمترین آنها می‌توان به مشکل تامین آب، برق و حتی راه های دسترسی به روستاها اشاره کرد.

وی در رابطه با مسئله آب روستاهای شهرستان نیز گفت: با وجود ترسالی‌های اخیر همچنان آبرسانی بعه بخشی از روستاهای شهرستان به صورت سیار انجام می‌شود لذا سال گذشته در جریان سفر ریاست جمهوری به استان، بزرگترین طرح آبرسانی روستایی کشور در شهرستان کلید خورد و امیدواریم تا یک ماه آینده با توجه خریداری لوله‌های انتقال آب و راه‌اندازی کارگاه طرح، شاهد اغاز عملیات آن باشیم.

وی با اشاره به تامین اعتبارات ۳۷۰ میلیارد تومانی این طرح بزرگ از محل فاینانس داخلی، عنوان کرد: با بهره‌برداری از این طرح که سه سال زمان برای آن پیش‌بینی شده، ۲۶۰ روستای شهرستان تفت از شبکه آب پایدار برخوردار خواهند شد.

نوکار در بخش پایانی سخنانش ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران، در رابطه با موضوع زمنی‌خواری و کوه‌خواری در این شهرستان گفت: با توجه به اقبال بالا به روستاها و ییلاقات شهرستان، متاسفانه بیشترین حجم پرونده‌های زمین‌خواری استان متعلق به شهرستان تفت است که در همین رابطه با رایزنی‌های صورت گرفته با شورای خفظ حقوق بیت‌المال، دادستانی و دادگستری شهرستان و استان، بخشی از اختیارات در این زمینه به دهیاران داده شد تا برحسب قانون در مبارزهبا این پدیده اقدام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری