ویدئو | سوزاندن و کشتار دردناک پلنگ ایرانی


ویدئو | سوزاندن و کشتار دردناک پلنگ ایرانی

فیلمی ناراحت‌کننده و دلخراش منتشر شده است که کشتار بیرحمانه یک پلنگ ایرانی به دست دو شکارچی را به تصویر می‌کشد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، در فروردین سال ۹۶ دو شکارچی در کوه‌های سردشت لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری پس از مشاهده یک پلنگ نر جوان در میان صخره‌ها، با روشن کردن آتش در مسیر رفت و آمد پلنگ، این گونه ارزشمند جانوری را در میان صخره‌ها گرفتار آتش کردند.

پس از مدتی حیوان نگون‌بخت که به شدت دچار سوختگی شده بود، راهی برای خروج از مهلکه پیدا می‌کند اما شکارچی‌ها گلوله‌ای به سرش شلیک می‌کنند و حیوان جان می‌سپارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در این باره به میزان گفت: فروردین ۹۶ بود که این فیلم به دست ما رسید. ما بلافاصله وارد عمل شدیم و اقدامات انتظامی را انجام دادیم.

شهرام احمدی گفت: با همکاری خوب دستگاه قضا و نیروی انتظامی و تلاش یگان حفاظت محیط زیست استان خودمان متخلفان شناسایی و دستگیر شدند و خوشبختانه در دادگاه لردگان حکمی برای متخلفان صادر شد.

این مسئول بدون توضیحی درباره جزئیات حکم صادرشده برای شکارچیان بیرحم، در پاسخ به اینکه چرا ماجرای کشتار بیرحمانه این پلنگ تاکنون رسانه‌ای نشده بود، گفت: ما بلافاصله پیگیری‌های قضایی را آغاز کردیم و وظایف خود را انجام دادیم. اما از آنجا که شفافیت، سیاست ماست، از این پس موارد مشابه را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی وقوع این قبیل اتفاقات، ناآگاهی جوامع محلی از اهمیت حیات‌وحش است. ما بعد از این ماجرا کلاس‌های آموزشی برگزار کردیم و به صورت چهره‌به‌چهره جوامع محلی را با اهمیت حیات وحش آشنا کردیم.

احمدی افزود: ما سعی کردیم این را هم به آنها توضیح بدهیم که اگر خسارتی از جانب حیات‌وحش به آن‌ها وارد شود، ما آن را جبران می‌کنیم.

کد خبر 543682

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان گیاهی ریزش مو