همزمان با هفته دولت 2 طرح تولیدی در رفسنجان افتتاح شد


همزمان با هفته دولت 2 طرح تولیدی در رفسنجان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - به مناسبت‌ هفته دولت دو طرح تولیدی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید با اعتبار جمعاً 8.7 میلیاردریال در رفسنجان‌ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ، مدیرکل‌ صندوق کارآفرینی امید استان‌ کرمان این طرحها را کارگاه تولید نبات به عنوان اولین کارگاه در استان کرمان‌ و نیز کارگاه تولید خیاطی عنوان کرد که در مجموع ۱۵اشتغال مستقیم به همراه داشته است .

یوسف پورواجد افزود: میزان‌ اعتبار به کار رفته در اجرای این طرح ۷.۵‌ میلیارد ریال است که ۲.۵ میلیارد ریال آورده شخصی بوده و پنج میلیارد ریال هم از اعتبارات صندوق توسعه ملی (صندوق کارآفرینی امید ) به صورت تسهیلات با کارمزد ۶ درصد و بازپرداحت پنج‌ ساله به مجری طرح اعطا شده است.

جواد حسینی مدیر کارگاه تولید نبات رفسنجان نیز در این‌ آئین‌ گفت: عملیات احداث این کارگاه در زمینی به مساحت ۴۹۰‌ مترمربع مساحت در اسفند سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر با اشتغالزایی ۱۱ نفر فعال است‌.

وی تصریح کرد: روزانه در این کارخانه ۴.۵ تن نبات تولید و به سراسر شهرستان‌ های استان ارسال می شود و علاوه بر این توزیع محصول نبات به خارج‌ از استان‌ از جمله فارس‌ و قم صادر می شود.

براساس این گزارش طرح تولید پوشاک هماز جمله طرحهای افتتاحی بود که با اعتبار به کار رفته ۱.۲ میلیارد ریال با اشتغالزایی‌ ۴‌ نفر احداث شده و ۲۰۰ میلیون ریال آورده شخصی یک بانوی رفسنجان و یک میلیارد ریال‌ هم از سوی صندوق‌ کارافرینی امید برای راه‌ اندازی این‌ طرح هزینه شده است.

در این‌ کارگاه که قرار است‌ برای مدارس پوشاک دانش‌ آموزی دوخته شود در حال حاضر به دلیل کرونا اقدام‌ به تولید روزانه‌ بیش از یک هزار عدد ماسک شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا