مخالفت ایران، روسیه و ترکیه اقدام آمریکا در سرقت نفت سوریه


مخالفت ایران، روسیه و ترکیه اقدام آمریکا در سرقت نفت سوریه

بیانیه مشترک ترکیه، روسیه و ایران درباره سوریه که در پی رایزنی‌های دیپلماتیک در ژنو در مخالفت با اقدام آمریکا در سرقت نفت سوریه منتشر شد.

مخالفت ایران، روسیه و ترکیه اقدام آمریکا در سرقت نفت سوریه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از رم، تارنمای آنتی دیپلماتیکو در گزارشی با عنوان «روسیه، ایران و ترکیه توافق میان آمریکا و نیرو‌های سوریه دموکراتیک بر سر نفت سوریه و حملات اسرائیل را محکوم می‌کنند» نوشت: نمایندگان روسیه، ترکیه و ایران در جریان نشست سه جانبه در خصوص سوریه، توافق نامه نفتی بین شرکت آمریکایی دلتا کرسنت انرژی و شبه نظامیان نیرو‌های سوریه دموکراتیک را محکوم کردند.

در بیانیه مشترک سه کشور آمده است که آن‌ها " با توقیف و انتقال غیرقانونی درآمد‌های نفتی که باید به سوریه تعلق داشته باشد و توافق نفتی غیرقانونی بین یک شرکت امریکایی و یک تشکیلات غیرقانونی" مخالف هستند.
در بخش دیگر این بیانیه تصریح شده که سه کشور، حملات نظامی اسرائیل به سوریه را به دلیل " نقض قوانین بین المللی و خدشه دار کردن حاکمیت سوریه و کشور‌های همسایه و به خطر انداختن ثبات و امنیت در منطقه" محکوم می‌کنند.
سناتور آمریکایی لیندسی گراهام ماه ژوئیه از امضای توافق نفتی بین کرد‌های سوریه و یک شرکت آمریکایی خبر داده بود و اخیرا مایک پومپئو نیز در جلسه کمیته روابط بین الملل سنا درواشنگتن، وجود چنین توافقی را تأیید کرد.
در ادامه این گزارش آمده است: روسیه، ایران و ترکیه در نشست ژنو همچنین بر اراده خود برای ادامه مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال آن و مقابله با اقدامات جدایی طلبانه که تمامیت ارضی سوریه را به مخاطره بیاندازد، تاکید کردند. در همین رابطه، در این بیانیه تصریح شده است: «روسیه، ترکیه و ایران توافق کردند به همکاری‌های خود به منظور نابودی داعش، جبهه النصره و سایر گروه‌هایی که از سوی سازمان ملل تروریستی اعلام شده اند، ادامه دهند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟