عریقات: رام الله با هر کشوری که سفارتش را به قدس منتقل کند، قطع رابطه می‌کند


عریقات: رام الله با هر کشوری که سفارتش را به قدس منتقل کند، قطع رابطه می‌کند

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد رام الله روابط خود با هر کشوری که سفارت خود را به قدس منتقل کند، قطع خواهد کرد.

عریقات: رام الله با هر کشوری که سفارتش را به قدس منتقل کند، قطع رابطه می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه دنیا الوطن، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد فلسطین رابطه خود را با هر کشوری که سفارتش را به قدس منتقل کند، قطع خواهد کرد.

صائب عریقات در پیامی در حساب توییتری خود یادآور شد: ما تلاش زیادی برای جلوگیری از نقض قوانین بین المللی و انتقال سفارت به قدس خواهیم کرد، اما هر کشوری که (بر این مسئله) اصرار ورزیده و سفارت خود را (به قدس) منتقل کند دولت فلسطین تمامی روابط خود را با آن قطع کرده و سفیر خود را (از آن کشور) خارج خواهد کرد.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه فلسطین بیانیه‌های دونالد ترامپ درباره موافقت دولت‌های صربستان و کوزوو با افتتاح سفارت و کنسولگری یا نمایندگی این دو کشور در قدس اشغالی را محکوم کرده بود.

این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد این بیانیه‌ها بار دیگر نشان می‌دهد دولت ترامپ از نفوذ خود برای اخاذی از کشور‌های مختلف استفاده می‌کند تا سیاست خارجی خود در حمایت مطلق از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های این رژیم را به این کشور‌ها دیکته کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد کوزوو به عنوان بخشی از گفت‌وگو‌های خود با ایالات متحده برای عادی‌سازی و برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی به توافق رسیده است. این در حالی است که دولت صربستان نیز اعلام کرده است سفارت خود در تل‌آویو را به قدس اشغالی انتقال خواهد داد و در حال عادی‌سازی روابط اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی است تا بدین وسیله به جذب سرمایه و ایجاد اشتغال بپردازد.

این اقدامات در راستای تلاش برای عادی سازی روابط دیگر کشور‌ها با رژیم صهیونیستی پس از توافق ننگین میان تل‌آویو و ابوظبی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...