از اجرای نذر امام سجاد(ع) تا کمک مساجد به دانش‌آموزان محروم


از اجرای نذر امام سجاد(ع) تا کمک مساجد به دانش‌آموزان محروم

دستگیری از نیازمندان و بیماران بی‌بضاعت با «نذر امام سجاد(ع)»، کمک مسجدی‌ها به آموزش آنلاین دانش‌آموزان محروم و تهیه 200 بسته لوازم‌‌التحریر برای دانش‌آموزان محروم توسط اهالی مسجد لرزاده ازجمله آخرین اخبار حوزه مسجد در 16 شهریورماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار این حوزه در شانزدهمین روز از شهریورماه ۹۹:

دستگیری از نیازمندان و بیماران بی‌بضاعت با «نذر امام سجاد(ع)»/حافظان و مروجان صحیفه سجادیه تجلیل می‌شوند

از اجرای نذر امام سجاد(ع) تا کمک مساجد به دانش‌آموزان محروم

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از قرائت صلوات خاصه امام زین العابدین(ع) از ماذنه مساجد و شبکه های مجازی از 12 تا 25 محرم در راستای بزرگداشت امام سجاد(ع) خبر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان با اشاره به اجرای طرح «نذر امام سجاد(ع)» با هدف دستگیری از نیازمندان و خانواده های بی بضاعت و با هدف احیای سیره اجتماعی آن حضرت(ع)، گفت: بر اساس این طرح شناسایی و کمک به نیازمندان و بیمارانی که توان پرداخت هزینه های درمانشان را ندارند، مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: فعال کردن شبکه کانون های فرهنگی هنری مساجد همنام آن حضرت(ع)، برپایی نشست ها و جلسات پیرامون سیره و شخصیت امام زین العابدین(ع) در فضای مجازی با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان و مصاحبه با شخصیت های دینی در مورد صحیفه سجادیه و چهارمین امام شیعیان جهان بخش دیگری از برنامه هایی است که در راستای بزرگداشت سیره و شخصیت حضرت زین العابدین(ع) در جنوب کرمان مورد توجه قرار می گیرد.

خوبی زاده همچنین از اجرای ویژه برنامه سه شنبه های تکریم با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد همنام آن حضرت(ع) خبر داد و گفت: این کانون های فرهنگی هنری خانواده معظم شهدا و آزادگان همنام با آن حضرت(ع) را تکریم خواهند کرد و از خادمین، حافظین و مروجین صحیفه سجادیه تجلیل به عمل می آورند.

گفتنی است، کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برای دهمین سال است که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌ و جامعه المصطفی(ص) از 12 تا 25 محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان و مذاهب برگزار می شود.
اجرای پویش «تخته سیاه» به همت گروه جهادی طلایه‌داران ظهور/ کمک مسجدی‌ها به آموزش آنلاین دانش‌آموزان محروم
از اجرای نذر امام سجاد(ع) تا کمک مساجد به دانش‌آموزان محروم

حجت الاسلام والمسلمین «علی خوش‌چشم» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه گروه جهادی «طلایه داران ظهور» به همت جمعی از طلاب شهر ری و اعضای پایگاه بسیج چند مسجد در این شهر تشکیل شده است، اظهار کرد: این گروه در دوره شیوع ویروس کرونا بیش از هزار و ۵۰۰ بسته ارزاق میان نیازمندان شهرک های گلستان، ارغوان و مفتح، توزیع کرد.

امام‌ جماعت مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) (واقع در شهر ری، شهرک گلستان) افزود: گروه جهادی طلایه داران ظهور از ابتدای شهریورماه به اجرای پویش «تخته سیاه» پیوسته تا بتواند برای دانش آموزان نیازمندی که امکانات لازم برای شرکت در کلاس های آنلاین را ندارند گوشی همراه هوشمند یا تب لت یا لپ تاپ تهیه کند.

وی اضافه کرد: گروه جهادی طلایه داران ظهور با همکاری مساجد شهر ری و گروه جهادی امام رضا (ع) تلاش دارد هزار عدد گوشی همراه یا تب لت یا لپ تاپ نو یا کارکرده را با همکاری مسجدی ها و خیران تهیه کند و در اختیار هزار دانش آموز نیازمند به منظور شرکت در کلاس های آنلاین قرار دهد.

خوش چشم ادامه داد: اهالی مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که از ابتدای شیوع ویروس کرونا همکاری خوبی با این گروه های جهادی به منظور ضد عفونی کردن شهرک های گلستان، مفتح و ارغوان و تهیه بسته های ارزاق همسو با رزمایش مواسات و همدلی داشته، با شروع ماه محرم به اجرای پویش تخته سیاه پیوسته و در همین راستا بخشی از هزینه اطعام عزاداران شهادت حضرت اباعبدالله (ع) را صرف تهیه گوشی همراه، لپ تاپ و تب لت نو یا کاکرده کرده است.

وی تاکید کرد: گروه جهادی طلایه داران ظهور برای تحقق تهیه هزار عدد از وسایل لازم برای شرکت دانش آموزان نیازمند در کلاس های آنلاین، این کار را با اعلام فراخوان در ابتدای ماه محرم حسینی آغاز کرده و فعالان آن در این مدت، با حضور در برخی از مساجد و هیئت های مذهبی شهر ری، به تبلیغ لازم در این زمینه اقدام کرده اند که الحمدالله توانستند زمینه مشارکت حداکثری مردم در اجرای پویش تخته سیاه را فراهم کنند.

امام جماعت مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ادامه با اشاره برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این مسجد و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، گفت: این مراسم با همکاری مدرسه پسرانه ای که در مجاورت این مسجد قرار دارد در حیاط این مدرسه برگزار شد و هیج گونه اطعامی انجام نگرفت تا نذورات مردم صرف تهیه گوشی های همراه یا تب لت برای دانش آموزان نیازمند شود.

وی در پایان‌ خاطرنشان کرد: اهالی مسجد حضرن عبدالعظیم حسنی (ع) با وجود نو‌پا بودن این مسجد، توانستند با برگزاری برنامه های مختلف جذاب و اجرای طرح های مفید موجب جذب حداکثری اهالی شهرک های گلستان، ارغوان و مفتح شهرری شوند.

تهیه ۲۰۰ بسته لوازم‌‌التحریر برای دانش‌آموزان محروم توسط اهالی مسجد لرزاده

از اجرای نذر امام سجاد(ع) تا کمک مساجد به دانش‌آموزان محروم

حجت الاسلام والمسلمین «علی‌اصغر تاجیک» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج مسجد لرزاده در طول سال و به صورت ویژه تر در ماه های اسفند و رمضان از نیازمندان دستگیری می کند، اظهار کرد: این گروه با شیوع ویروس کرونا علاوه بر ضد عفونی کردن معابر عمومی و امکان مختلف در محدوده مناطق خراسان و قیام، 1500 بسته بهداشتی شامل ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده میان نیازمندان توزیع کرد.

امام جماعت مسجد لرزاده (واقع در تهران، خیابان خراسان، خیابان لرزاده) افزود: پایگاه بسیج و هیئت امنای این مسجد چند روز پیش از آغاز ماه محرم مقدمات برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) را فراهم کرد به طوری که هر شب مراسم عزاداری پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در فضای باز این خانه خدا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: گروه جهادی مسجد لرزاده همچنین کار تهیه و توزیع 120 بسته ارزاق را دهه اول محرم امسال انجام داد که هزینه های آن از سوی این گروه، نمازگزاران این مسجد، تعدادی از خیران و با مشارکت ناحیه بسیج امام خمینی (ره) تهران بزرگ تامین شد.

تاجیک در ادامه به تلاش اهالی مسجد لرزاده برای جمع آوری کمک های مردمی به منظور تامین لوازم التحریر و سایر مایحتاج دانش آموزان نیازمند در شهریورماه هر سال اشاره کرد و گفت: این کار امسال نیز طبق سنوات پیشین در حال انجام است و طبق پیش بینی حدود 200 مجموعه لوازم التحریر و کیف به دست دانش آموزان نیازمند جنوب شهر تهران می رسد.

وی در پایان یادآور شد: در پی توصیه های مکرر مقام معظم رهبری درباره لزوم دستگیری از نیازمندان در دوره شیوع ویروس کرونا، مساجد در سراسر کشور جزو مجریان رزمایش مواسات و همدلی شدند و توانسته اند خنده را بر لبان افراد نیازمند در این دوره بنشانند که این کار اکنون با محوریت کمک به دانش آموزان محروم در حال انجام است.

تقدیر از خانواده شهید ابوتراب عاشوری در نشست تبیین سیره امام سجاد(ع)

از اجرای نذر امام سجاد(ع) تا کمک مساجد به دانش‌آموزان محروم

«علیرضا پولاد» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، از برگزاری نشستی با حضور مدیران ارشد استان بوشهر با محوریت صحیفه سجادیه و سیره امام چهارم شیعیان خبر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر گفت: این نشست 23 شهریور ماه با همکاری کانون فرهنگی هنری «سیدالساجدین(ع)»، با حضور مدیران ارشد استانی در مسجد امام سجاد (ع) و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا عاشوری»، فرزند شهید ابوتراب عاشوری برگزار می شود.

پولاد تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست، بررسی ابعاد شخصیتی امام سجاد(ع) است، ضمن اینکه در این برنامه، بیانیه آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر با موضوع انس با صحیفه سجادیه و نقش دعا در ارتباط انسان با خدا قرائت می شود و همچنین پخش کلیپی از قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه از برنامه های دیگر این نشست است.

گفتنی است در پایان همسو با اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم از خانواده شهید ابوتراب عاشوری تجلیل به عمل خواهد آمد.

جغرافیای انسانی شیعه در عصر امام سجاد(ع) بررسی می‌شود

از اجرای نذر امام سجاد(ع) تا کمک مساجد به دانش‌آموزان محروم

به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نهمین پیش‌نشست دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، امروز (یکشنبه، 16 شهریور) با موضوع «جغرافیای انسانی شیعه در عصر امام سجاد(ع)» برگزار می‌شود.

این نشست ساعت 11 با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «محمد دشتی»، عضو هیات علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه برگزار می شود.

گفتنی است این نشست با همکاری مجتمع آموزش عالی فقه جامعه المصطفی(ص) العالمیه و دبیرخانه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)