5 نکته برای نوشتن آگهی استخدام فوق‌العاده


وبسایت کاربوم به نکاتی اشاره می‌کند که باعث می‌شود یک آگهی استخدام جذابی بنوسید که شما را به بهترین فرد برای استخدام برساند.

5 نکته برای نوشتن آگهی استخدام فوق‌العاده

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برای بسیاری از شرکت‌ها استخدام مانند ماهیگیری است. آنها طعمه را رها می‌کنند و امیدوارند کارجویان به سمتش بیایند. تعجبی ندارد که بیش از ۶۵% شرکت‌ها به‌خاطر پیدا نکردن کارمند مناسب شاکی هستند. بسیاری از شرکت‌ها فکر می‌کنند که این مشکل به‌خاطر نبود کارجویان مناسب است؛ اما اغلب اثربخش نبودن تبلیغات آنها است که باعث می‌شود افراد بااستعداد به سمت شرکت آنها نیایند. وبسایت کاربوم (https://karboom.io/) به نکاتی اشاره می‌کند که باعث می‌شود یک آگهی استخدام جذابی بنوسید که شما را به بهترین فرد برای استخدام برساند.

۱. تأثیر خوبی گذاشتن

کارفرمایان با استفاده از سیستم ردیابی متقاضی می‌توانند پیگیری کنند که چگونه کارجویان در لیست ثبت‌نام میکنند. تحقیقات نشان می‌دهد ایجاد کانال‌های تبلیغاتی متعدد برای جذب کارجویان بیشتر مؤثر است تا اینکه فقط بر صفحه شغلی خاصی تمرکز کنید. همچنین با این کار افراد مناسب برای شغل را هدف‌گیری می‌کنید و فرصت عالی برای جذب استعدادهای برتر در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

۲. کوتاه بودن

امروزه افراد به‌طور متوسط ۹ ثانیه به مطالب دقت و توجه می‌کنند. کارجویان اغلب بعد از کار خود و در شب به دنبال شغل می‌گردند و در این زمان خیلی خسته هستند. بدترین چیزی که می‌تواند برای آنها اتفاق بیفتد متن طولانی و بلند در آگهی استخدام است شرح شغلی شما باید سازگار با دستگاه‌های موبایل باشد تا کارجویان بتوانند به‌راحتی آن را بخوانند و درخواست خود را ارائه دهند. استفاده از نقاط بولت و شروع با فعل روش خوبی برای جلب نظر مخاطب است.

5 نکته برای نوشتن آگهی استخدام فوق‌العاده

۳. شرح شغلی دقیقی بنویسید

کارجویان انسان هستند و می‌خواهند بدانند دقیقا این فرصت شغلی چگونه است. اگر آگهی استخدام به آنها اطلاعات دقیقی بدهد بیشتر توجه می‌کنند. در ۴ خط کوتاه باید بگویید شغل چیست، چه موارد متمایزی نسبت به سایرین وجود دارد و چه مهارت‌ها و تجربیاتی نیاز دارید. با فراخوان به عمل آگهی را به پایان برسانید. نوشتن مهارت‌های لازم برای شغل بسیار مهم است زیرا بیش از ۷۵% کارجویان فقط بر اساس مدارک تحصیلی خود درخواست استخدام می‌دهند.

۴. از جلوه‌های بصری استفاده کنید

تصاویر در دنیای کسب‌وکار بسیار مهم هستند. آنها می‌توانند در آگهی‌های استخدام نقش ویژه‌ای داشته باشند. عکس‌ها و تصاویر شرکت و کارمندان می‌تواند توجه کارجویان را به خود جلب کند. همچنین می‌توانید ویدئویی کوتاه برای شرح موقعیت شغلی ارسال کنید. این تاکتیک به‌خصوص در صنعت رسانه و سایر حوزه‌هایی اهمیت دارد که خلاقیت در آن لازم است.

۵. میزان حقوق را بنویسید

5 نکته برای نوشتن آگهی استخدام فوق‌العاده

فرقی نمی‌کند که در کجا تبلیغ می‌کنید به هر حال یکی از بخش‌های مهم اطلاعاتی که باید در شرح شغلی به آن بپردازید میزان حقوق است. دانستن حقوق و مزایایی که در شغل وجود دارد یکی از انگیزه‌ها برای درخواست استخدام است. تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۷% از کارجویان حقوق و دستمزد را علت اصلی درخواست استخدام می‌دانند. قدرت و مزایای شرکت از نظر اهمیت رتبه دوم را دارد. تمام این اطلاعات باید در آگهی استخدام شما شرح داده شود.

حتی اگر میزان بیکاری بیشتر شده باشد باز هم سرعت رشد شغلی و استخدام کند نشده است. میلیون‌ها نفر هنوز در جست‌وجوی شغل هستند و می‌توانند آزادانه انتخاب کنند که در کجا کار کنند. بنابراین باید آگهی‌های استخدام خود را در بین دیگر فرصت‌های شغلی متمایز کنید. ایجاد شبکه گسترده تبلیغاتی، کوتاه نوشتن، قابل مشاهده بودن در دستگاه‌های موبایل، بیان حقوق و مزایا و استفاده از جلوه‌های بصری خلاقانه توجه کارجویان برتر را به خود جلب خواهد کرد.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟