معرفی رسمی مرسدس بنز G350 چهار سیلندر برای بازار چین


معرفی رسمی مرسدس بنز G350 چهار سیلندر برای بازار چین

اوایل سال جاری مرسدس بنز مدل CLS را با یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری کوچک برای بازار چین معرفی کرد و حالا همان داستان برای G کلاس هم تکرار شده است. سازندهٔ آلمانی این اس‌یووی آفرودی را برای چین به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز کرده و آن‌را G350 نامیده است. این موتور … The post معرفی رسمی مرسدس بنز G350 چهار سیلندر برای بازار چین appeared...

اوایل سال جاری مرسدس بنز مدل CLS را با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری کوچک برای بازار چین معرفی کرد و حالا همان داستان برای G کلاس هم تکرار شده است. سازندهٔ آلمانی این اس‌یووی آفرودی را برای چین به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز کرده و آن‌را G350 نامیده است. این موتور که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس نُه دندهٔ اتوماتیک متصل شده تا نیرو را به هر چهارچرخ تحویل دهد.

معرفی رسمی مرسدس بنز G350 چهار سیلندر برای بازار چین

G350 با این موتور چهار سیلندر برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۸.۱ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن تنها ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. برای مقایسه، مدل هشت سیلندر G63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. بااین‌حال، ویژگی مثبت G350 مصرف سوخت آن است چراکه در هر صد کیلومتر ۱۰.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

معرفی رسمی مرسدس بنز G350 چهار سیلندر برای بازار چین

G350 که احتمالاً فقط در بازار چین باقی خواهد ماند، به‌صورت استاندارد به شیشه‌های دودی عقب، چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه و گرم‌کن، تریم چوبی، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی پریمیوم برمستر و… مجهز خواهد بود.

معرفی رسمی مرسدس بنز G350 چهار سیلندر برای بازار چین

G350 اما علیرغم تجهیز به پیشرانهٔ کوچک چهار سیلندر هرگز خودروی ارزانی نخواهد بود زیرا قیمت آن در چین از ۱,۴۲۹,۸۰۰ یوآن یعنی چیزی در حدود ۲۱۰ هزار دلار آغاز می‌شود. این در حالی است که نسخهٔ پرچم‌دار G کلاس یعنی مدل G63 AMG در ایالات‌متحده با قیمت پایهٔ ۱۵۶ هزار دلار عرضه می‌شود. البته وقتی G63 در چین با قیمتی معادل ۳۲۶ هزار دلار عرضه می‌شود، برچسب قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار روی این نسخهٔ چهار سیلندر چندان تعجبی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری