ضرورت برنامه‌های خلاقانه و مردمی در امتیازآوری سمنان به عنوان پایتخت کتاب


ضرورت برنامه‌های خلاقانه و مردمی در امتیازآوری سمنان به عنوان پایتخت کتاب

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، گفت: داشتن فعالیت های انگیزشی، خلاقانه و مردمی از عوامل اصلی در کسب امتیاز برای دستیابی به عنوان پایتخت کتاب در سمنان است.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز دوشنبه در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان، با تبیین اهداف و برنامه های این اداره کل برای دستیابی سمنان به عنوان پایتخت کتاب، بیان کرد: مهمترین هدف در این برنامه، افزایش شاخص های مطالعه و کتابخوانی به عنوان عامل مهم در توسعه در سمنان است.
وی گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان سال ۹۹ برنامه های مهمی در سطح ملی، استانی و شهرستانی در دستور کار قرار داده است که طرح پایتخت کتاب یکی از این برنامه های مهم است.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب پایتخت کتاب رقابتی بین شهری در کشور است اظهار داشت: تاکنون ۶ شهر اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز این عنوان را کسب کرده اند و در کسب این عنوان عوامل و برنامه های مختلفی تاثیر گذار است که مشارکت گروه های مردمی در راس این برنامه ها قرار دارد.

فلاح از افتتاح دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان با مشارکت و همکاری یک تشکل مردمی خبر داد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه اداری و شهرداری به بعنوان بخش مردمی در این طرح همکاری و مشارکت دارند و یک کارگروه نیز زیر نظر فرماندار سمنان شکل گرفت که در آن نقش و برنامه های بخش اداری مطرح و برنامه ریزی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: تجلیل از مفاخر و مشاهیر فرهنگی از برنامه هایی است که امسال توسط این اداره کل در استان پیگیری می شود.

فلاح به برنامه ایجاد و افتتاح مرکز اسناد کتابخانه ملی در سمنان نیز اشاره کرد و گفت: برای توسعه فعالیت های کتابخوانی باید یک سری اقدامات تبلیغی و انگیزشی در سمنان انجام شود که نصب المان های شهری، تبلیغات شهری، تشویق مردم به مطالعه و کتابخوانی، اجرای جام باشگاههای کتابخوان باید در سمنان اجرا و توسعه یابد.

وی به پیش بینی ایجاد ۳۰۰ باشگاه کتابخوان در این استان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری دوسالانه کتاب و تجلیل از مولفان برتر استانی نیز امسال در برنامه قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از شهرداری سمنان خواست برای حمایت از این طرح و توسعه کتابخوانی به ایجاد بازارچه های کتاب، جمعه بازار کتاب با هدف عرضه کتاب های دست دوم موجود در منازل، پیش بینی طرح های تشویقی مردم با ارائه تسهیلاتی اقدام کند تا انگیزه لازم در شهروندان برای توجه به کتاب و مطالعه جلب شود.

این نشست با حضور سیدمحمدناظم رضوی شهردار و برخی از اعضای شورای شهر و نیز فعالان فرهنگی سمنان برگزار شد و در آن در خصوص تدابیر لازم برای کسب عنوان پایتخت کتاب برای سمنان بحث و تبادل نظر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی