مروری بر کتاب «این بار زلیخا روایت می‌کند»


مروری بر کتاب «این بار زلیخا روایت می‌کند»

اراک - ایرنا - «این بار زلیخا روایت می‌کند «عنوان کتابی 39 صفحه‌ای است که به قلم «یاسمن رحمتی» به رشته تحریر درآمده و با شمارگان 220 نسخه از سوی انتشارات «هزاره ققنوس» روانه کتابفروشی‌ها شده است.

قیمت هر جلد از این کتاب تمام رنگی و مصور که در قطع رقعی به چاپ رسیده برای علاقه‌مندان به کتابخوانی ۲۵۰ هزار ریال تعیین شده و مطالب آن در قالب هفت بخش به نام‌های شهر طلب، شهر عشق، شهر معرفت، شهر استغنا، شهر تجرید و توحید، شهر حیرت و شهر فنا ارایه شده است.

این تازه نشر روایتی از عشق آگاهانه درونی است که انسان را به مسیر هدایت راستین و آرامش رهنمون می‌کند و در آن مطالب هر شهر به شکل دلنوشته‌ای جذاب و اثرگذار ارایه شده که خواننده را با خود همراه می‌کند و استفاده از آرایه‌ها و صنایع ادبی از جلوه‌های این اثر است.

در بخشی از شهر اول این کتاب آمده است: «به خواب می‌روم و سعی بر آن است تا رویایی ببافم که در آن حداقل معبرم باشی، نه نمی‌شود رویا و حقیقت یکپارچه تویی و خواب در محضرت فکر و پریشانی است چرا که آرامش از تو می‌آید.»

شاید بتوان از کتاب این بار زلیخا روایت می‌کند به سفری معنوی تعبیر کرد چرا که دستت را می‌گیرد و خالص و ساده تو را با خود به لایه‌های پنهان دل می‌برد آنجا که در شهر دوم می‌گوید: «تو معنای عشق را برایم نقاشی کردی، از همان روز نخست که دل و دینم در گروت بود و در مقابل دو چشم شب آسایت به سجده افتاد و تا تمامی آسایش در روشنای روز و ظلمات شب...»

مفاهیم ارایه شده در این اثر اگر چه صمیمانه و درد دل درونی است اما تا عمق جان نفوذ می‌کند و یکی از جلوه‌های این کتاب را می‌توان علاوه بر لذت بردن از فضای معنادار و ساختار زیباشناسانه جملات در حوزه اندیشه‌ورزی عنوان کرد، آنجا که می‌گوید: «ماهی اگر به ماه برسد از بی‌آبی خواهد مرد. من آب هم نمی‌خواهم اگر پایان این قصه توباشی و من... ن.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !