طرح کنترل وزن و چاقی در مدارس خراسان جنوبی اجرا شد


طرح کنترل وزن و چاقی در مدارس خراسان جنوبی اجرا شد

بیرجند - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اضافه وزن دانش‌آموزان، طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) در مدارس استان آغاز شد.

مهدی گلدانی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به صورت ملی از ۲۶ مهرماه همزمان با سراسر کشور در هفته تربیت بدنی آغاز می‌شود اما اجرای آن را در خراسان جنوبی زودتر از وقت تعیین شده آغاز کردیم.

وی گفت: در کنار طرح کوچ، آموزش و پرورش خراسان جنوبی اقدام به اجرای طرح کوچک به عنوان طرح کنترل وزن و چاقی کارکنان آموزش و پرورش می‌کند که امیدواریم سلامت دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش را در بر داشته باشد.

گلدانی مقدم اظهار داشت: ۵۹ درصد جمعیت کشور درگیر چاقی هستند که ۲۱ درصد این جمعیت را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند البته این آمار قبل از شیوع کرونا است و با خانه‌نشینی دانش‌آموزان این آمار به ۲۶ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: چاقی زنگ خطری برای دانش‌آموزان است زیرا سلول‌های چربی در این سن تشکیل می‌شود و در بزرگسالی پرورش می‌یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: عوارض چاقی در دراز مدت حتی از کرونا هم بالاتر است زیرا در کنار به خطر افتادن سلامت و سطح روانی جامعه هزینه‌های سهمگینی را در بزرگسالی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: مراقبین سلامت و معلمان ورزش از هم‌اکنون اقدام به اندازه‌گیری شاخص‌های توده بدنی در مدارس ابتدایی کردند و این اقدام در دبیرستان توسط یکی از دبیران و نظارت مراقبین سلامت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۶۵ هزار دانش‌آموز استان در ۲ هزار و ۷۴۸ آموزشگاه خراسان جنوبی از خدمات این طرح بهره‌مند خواهند شد گفت: چشم‌انداز ما برای این طرح در فاز اول کاهش سه درصد از اضافه وزن دانش‌آموزان خواهد بود.

گلدانی مقدم تاکید کرد: مراقبین سلامت به هیچ عنوان حق ارایه رژیم غذایی به دانش‌آموزان را ندارند و این اقدام باید توسط پزشک متخصص انجام شود فقط راهنمایی تغذیه و ورزش در خانه صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز