جنایتی که هیچگاه از ذهن آزادگان جهان پاک نخواهد شد+فیلم


جنایتی که هیچگاه از ذهن آزادگان جهان پاک نخواهد شد+فیلم

سالگرد کشتار صبرا و شتیلا در شرایطی برگزار می‌شود که برخی کشور‌های عربی در حال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

جنایتی که هیچگاه از ذهن آزادگان جهان پاک نخواهد شد+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جنایت صبرا و شتیلا درست در چنین روزی در سال ۱۹۸۲ میلادی رخ داد. ارتش رژیم صهیونیستی به همراه مزدورانش، نیروهای فالانژ، به اردوگاه صبرا و شتیلا در لبنان یورش بردند و ۲ روز تمام آوارگان فلسطینی را به خاک و خون کشیدند. گفته می شود در این کشتار ۳ هزار و ۲۹۷ فلسطینی و لبنانی شهید شدند.

صهیونیست‌ها در این کشتار تنها نبودند، بعدها روزنامه نگاران آمریکایی بارها با ارایه اسناد به دست داشتن آمریکا در این جنایت هولناک اذعان کردند. آمریکا در توافقی تامین امنیت اردوگاه صبرا و شتیلا را ضمانت کرده بود، اما با خروج نیروهای آزادی بخش فلسطین، نظامیان صهیونیستی و مزدورانش وارد این دو اردوگاه شدند و کشتار وحشیانه در سکوت کامل مجامع «حقوق بشری» بوقوع پیوست.

اکنون پس از چند دهه از این جنایت، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس روابط خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کردند. اقدام این کشورها در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی قطعا تبعات گسترده ای برای حاکمان آنها خواهد داشت. علاوه بر انسجام و اتحاد گروه‌های مقاومت برای مقابله با این توطئه بزرگ، تاکنون بسیاری از کشورهای مسلمان خشم خود را نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند و آن را خیانت به مسلمانان دانستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری