انتخاب شهردار رشت به دوشنبه هفته آینده موکول شد


انتخاب شهردار رشت به دوشنبه هفته آینده موکول شد

رشت – ایرنا- انتخاب شهردار رشت که جزء دستور جلسه شورای اسلامی این کلانشهر بود شامگاه چهارشنبه در صحن شورا با موافقت اعضا به دوشنبه هفته آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس شورای اسلامی رشت شامگاه چهارشنبه در جلسه شورا گفت: کمتر از یک سال از عمر شورای پنجم باقیمانده است ما در شورا یک سری کارهای زیربنایی انجام دادیم و یک سری کارها را باید در این مدت انجام دهیم.

احمد رمضانپور نرگسی با بیان اینکه انتخاب شهردار رشت برای اعضای شورا و مردم این کلانشهر مهم است ، افزود: فردی باید تصدی شهرداری رشت را به دست گیرد که مجموعه شورا، شهرداری و گره های کور این کلانشهر، منابع درآمد پایدار را بشناسد و از مدیریت قدرتمند برخوردار باشد.

وی با تاکید بر این که شهردار رشت باید سابقه مدیریت در مسایل مختلف اجرایی، فرهنگی و سیاسی را داشته باشد خاطر نشان کرد: ما نیروهای بومی زیادی برخوردار از این ظرفیت ها داریم لذا تصمیم بر این گرفته شد که طرح ها و برنامه های افراد بررسی و در نهایت با همدلی و وحدت برای انتخاب شهردار اقدام کنیم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: بر اساس ماده ۱۲۲ آیین نامه داخلی شورای اسلامی ما می توانیم یک طرح "انتخاب شهردار رشت" را مسکوت بگذاریم و به تاخیر بیندازیم لذا انتخاب شهردار این کلانشهر زا به دوشنبه هفته آینده موکول کرده ایم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه در سخنانی گفت: شنیده هایی وجود دارد که افرادی از مکان های دیگر تلاش می کنند که در رای اعضا برای انتخاب شهردار تاثیر بگذارند و این خلاف اخلاق است.

بهراد ذاکری با بیان اینکه استاندار باید در ارتباط با این دخالتها تذکر دهد، افزود: هیچ کس حق ندارد به نمایندگان مردم تکلیف کند و با فشارهای مختلف نظرشان را به سمتی سوق دهد، برای افراد جایی پیدا نمی کنند و برای اینکه از سرشان باز کنند این فشارها را وارد می کنند.

وی با اشاره به قدمت و پیشنیه تاریخی رشت و اینکه این کلانشهر فرصت اشتباه مجدد برای انتخاب شهردار را ندارد، اظهار داشت: فعلا تا همین میزان صحبت می کنم، از استعفا و گفتن حقیقت نیز باکی ندارم و در مسیر استعفا و گفتن حقیقت پیش می روم.

ذاکری ادامه داد: روندی بعد از نصرتی شهردار سابق کلانشهر رشت آغاز شد که معتقدم شورا در انتخاب شهردار خوب عمل نکرد و سرانجام به انتخابی رسید که اکثریت مطلق شورا بیان داشتند که چاره ای وجود نداشت لذا اکنون نیز نباید در انتخاب مرتکب اشتباه شویم و بعدها به مردم بگویی چاره ای نداشتیم.

ناصر حاج محمدی شهردار کلانشهر رشت دوشنبه گذشته با هشت رای اعضای شورای اسلامی برکنار شد.

شورای اسلامی رشت ۱۱ عضو دارد ، این کلانشهر دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟