سئو جایگزین شبکه های اجتماعی برای صاحبان کسب و کار


بحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی،ترس و نگرانی را در میان صاحبان کسب وکار ایجاد کرده است. اما نگران نباشید، زیرا با طراحی و سئو سایت می توانید جان کسب و کار خود را نجات دهید

بسیاری از کسب‌وکار‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. آمار‌ها نشان می‌دهد که، صاحبان کسب وکار بیشترین حضور را در اینستاگرام و سپس تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی دارند.
اما راه چاره چیست و در صورت اعمال فیلترها، چگونه می‌توانید همچنان کسب وکار خود را حفظ کنید؟ و یا اگر به فکر راه اندازی کسب وکار اینترنتی خود هستید، باوجود این محدودیت ها، چگونه میتوانید کسب وکاری با رشد چشمگیر داشته باشید؟! آیا می‌دانستید سایت‌هایی وجود دارند که به وسیله فروش محصولات و تبلیغات اینترنتی درآمد‌های نجومی دارند؟ آیا تاکنون به فکر طراحی یک سایت اینترنتی برای خود افتاده اید؟ و آیا می‌دانید چگونه می‌توانید یک سایت حرفه‌ای برای خود ایجاد کنید؟
سئو جایگزین شبکه های اجتماعی برای صاحبان کسب و کار

چرا برای کسب وکارتان باید یک سایت داشته باشید؟

در عصر حاضر، یکی از آسان‌ترین و پردرآمدترین شیوه‌ها برای راه اندازی کسب وکار، فعالیت در فضای مجازی و صد البته داشتن یک وبسایت بی نظیر است. چراکه طبق آمار، بیشتر افراد نیازهایشان را در اینترنت جست وجو می‌کنند. همچنین با ایجاد سایت اعتبار بیشتری برای کسب وکار به دست می‌آورید.
به علاوه، با طراحی و سئو سایت، می‌توانید فالوورهایتان را از شبکه‌های اجتماعی به سایت خود انتقال دهید. با این کار، فالوورهایتان حفظ شده و آن‌ها به ترافیک برای سایت شما تبدیل می‌شوند.

۱. سئو سایت

سئو سایت چیست؟ سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور‌های جست وجو است. به زبان ساده تر، یعنی سایت را به گونه‌ای ویرایش کنیم و محتوا‌ها را به گونه‌ای ایجاد کنیم که هم برای کاربران و هم برای موتور‌های جست وجو خوشایند و بهینه باشد. پس باید سئو سایت را جدی بگیرید. اگر نمیخواهید برای سئو هزینه کنید باید مقالات آموزش سئو را مطالعه کنید و خودتان دست به کار شوید که البته بسیار زمان بر و مشکل‌تر خواهد بود.
سئو جایگزین شبکه های اجتماعی برای صاحبان کسب و کار

مراحل طراحی و راه اندازی سایت؟

به نظر شما راه اندازی یک سایت کار خارق العاده ای است؟ امروزه هرکسی به راحتی می تواند یک سایت برای خود داشته باشد و با توجه به اهداف خود، محتوا‌های مناسب را در آن قرار دهد. حال باهم مراحل راه اندازی سایت را بررسی می‌کنیم.

۲. تعیین هدف راه اندازی سایت

برای جلوگیری از سردرگمی و کسب بهترین نتیجه، قبل از شروع هرکاری باید هدف خود را مشخص کنید. برای ایجاد سایت نیز تعیین هدف بسیار حائز اهمیت است، زیرا امکانات و نوع کاربری همه سایت¬ها باهم یکسان نیست.
انواع مختلفی از وبسایتها وجود دارند. از جمله آن‌ها می¬توان موارد زیر را نام برد:
• وب سایت‌های شرکتی و اداری
• وب سایت‌های فروشگاهی
• وب سایت‌های شخصی
• وب سایت تبلیغاتی
• وبلاگ‌ها
طراحی و سئو سایت، موجب برند شدن، جذب بیشترین کاربر، ارائه بهترین خدمات و درنتیجه پیشرفت فوق العاده در کسب وکارتان می‌شود.
۳. انتخاب و ثبت دامنه
مرحله بعدی، انتخاب نام سایت و ثبت دامنه آن است. دامنه در واقع همان آدرس سایت شما است. کاربران برای دسترسی به سایت شما این آدرس را در مرورگر‌های خود جست وجو می‌کنند. هر دامنه دارای یک پسوند است. از جمله این پسوند‌ها می‌توان به.com و.ir اشاره کرد.
پس از انتخاب دامنه، باید بررسی کنید که این نام قبلاً استفاده نشده باشد. برای این کار، می¬توانید به سایت Whois مراجعه کرده و نام دامنه انتخابی و پسوند آن را جهت گرفتن استعلام وارد کنید.
به خاطر داشته باشید که دامنه باید به صورت سالانه تمدید شود، و اگر تمدید نشود، بعد از گذشت چند ماه حذف شده و توسط سایر افراد قابل ثبت است.

۴. انتخاب سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا در واقع یک نرم افزار تحت وب است. با استفاده از این سیستم شما می‌توانید سایت خود را مدیریت کنید.
محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا:
• وردپرس
• جوملا
• دروپال

سئو جایگزین شبکه های اجتماعی برای صاحبان کسب و کار

۵. تهیه هاست

هاست در واقع فضایی است که اطلاعات و محتوا‌های سایت شما در آن قرار داده می‌شود، تا برای کاربران قابل دسترسی باشد.
برای خرید هاست، نوع وب سایت خود و زبان برنامه نویسی آن را در نظر داشته باشید، تا بتوانید هاست مناسبی برای سایت خود تهیه کنید. مثلاً اگر سایت شما با زبان PHP برنامه نویسی شده باشد، شما به هاست لینوکس نیاز دارید و در صورتی که سایت شما با زبان ASP.net برنامه نویسی شده باشد، باید از هاست ویندوز استفاده کنید.

۶. انتخاب قالب سایت

می¬توان گفت اصلی‌ترین عاملی که سایت¬های مختلف را ازهم متمایز می‌کند، تفاوت در قالب وب سایت‌ها است. بنابراین، انتخاب قالب و ظاهری مناسب برای سایت، یکی از موارد مهمی است که باید در طراحی سایت به آن توجه داشته باشید.

۷. تهیه محتوا و قرار دادن آن در سایت

برای داشتن یک سایت حرفه‌ای باید از محتوا‌های با کیفیت، منحصربه فرد و اختصاصی استفاده کنید.
از انواع محتوا‌های می¬توان متن ها، تصاویر، ویدئو‌ها و پادکست‌ها را نام برد.

سخن پایانی

طراحی و سئو سایت، درمانی مناسب برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی است. با این کار، شما می‌توانید بالاترین درآمد را از کسب وکار اینترنتی خود بدست آورید. به این منظور، شما می‌توانید خودتان به طراحی و سئو سایتتان بپردازید که ممکن است وقت زیادی را از شما بگیرد؛ و یا اینکه برای دریافت انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل طراحی سایت و خدمات سئو به سایت‌هایی معتبر همچون سایت سئو روز مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید