میز خدمت حضوری و الکترونیک باید در ادارات قزوین نهادینه شود


میز خدمت حضوری و الکترونیک باید در ادارات قزوین نهادینه شود

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان برنامه و بودجه قزوین گفت: میز خدمت حضوری و الکترونیک به معنای واقعی خود با هدف خدمت رسانی بهتر به مردم باید در ادارات و دستگاه های اجرایی استان جا بیافتد و نهادینه شود.

ابوالفضل یاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از ملاک ها و شاخص های مهم ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استقرار میز خدمت حضوری و الکترونیک و ارایه خدمات مناسب در قالب این میز به ارباب رجوع است.

وی اظهار داشت: برخی دستگاه های اجرایی اقدام به راه اندازی میز خدمت حضوری کرده اند اما خدمات متناسبی در این قالب به مراجعان ارایه نمی شود و فقط یک تابلو از میز خدمت در دستگاه وجود دارد و این مساله موجب شده تا به فرایندهای بروکراتیک و کاغذبازی اضافه شود در حالی که میز خدمت باید دسترسی و ارایه خدمات به شهروندان را سرعت ببخشد.

این مسوول گفت: اگر میز خدمت حضوری و الکترونیک به معنای واقعی و صحیح خود در دستگاه های اجرایی جا بیافتد و نهادینه شود، نارضایتی مردم از ادارات تا حد زیادی کاهش می یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین اظهار داشت: یکی دیگر از ملاک ها و شاخص های مهم ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، واگذاری خدمات و وظایف غیرحاکمیتی در چارچوب قانون به بخش های عمومی و خصوصی است که در این رابطه ادارات استان وضعیت و عملکرد قابل قبولی ندارند.

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی در واگذاری خدمات خود به بخش خصوصی نباید مقاومت نشان دهند چرا که این موضوع منجر به چابک سازی دولت و ارایه بهتر خدمات به مردم و کاهش هزینه های دولت منجر می شود.

یاری خاطرنشان کرد: در کنار استقرار میزهای خدمت حضوری و الکترونیکی با کارایی بالا و واگذاری خدمات، ارتقای بهره وری و کاهش هزینه های جاری و همچنین کمک به توسعه دولت الکترونیک باید به طور جدی مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 15 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ