رنو مگان بخریم یا کیا سراتو، کدام بهتر است؟ + جزییات


در این مطلب به مقایسه و بررسی مشخصات فنی رنو مگان 1600 و کیا سراتو خواهیم پرداخت.

به گزارش موبوایران،یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، رنو مگان ۱۶۰۰ و کیا سراتو است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

رنو مگان بخریم یا کیا سراتو، کدام بهتر است؟ + جزییات

مشخصات رنو مگان:

نسل دوم رنو مگان در ایران توسط شرکت پارس خودرو عرضه و نسل سوم آن از سال ۱۳۹۰ توسط شرکت نگین خودرو با نام رنو اسکالا عرضه شد. این نوع مگان در دو مدل با موتور‌های ۱۶۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی به بازار ایران ارائه می‌شود. مدل‌های ۱۶۰۰ اخیراً مونتاژ داخل شده و مدل‌های ۲۰۰۰ از ترکیه وارد می‌شوند.

رنو مگان بخریم یا کیا سراتو، کدام بهتر است؟ + جزییات

در این خودرو خطوط کشیده بدنه، پویایی و تحرک خودرو به خوبی نمایان است. انحنا‌های نرم و قدرتمند و ظرافت در طراحی بدنه، نشان دهنده کیفیت برتر این خودرو است. ظاهر پر ابهت، قدرتی تردید ناپذیر، تناسبات و ابعاد گسترده، همه به خودروی مگان چهره‌ای قدرتمند را ارائه می‌دهند.

رنو مگان بخریم یا کیا سراتو، کدام بهتر است؟ + جزییات

طراحی مدرن و فضای دلباز، لذت رانندگی یک خودروی راحت سفری را فراهم می‌کند. خطوط ناب و ترکیب صندلی‌ها و کنترل‌های ارگونومی، ظرافت در طراحی و کیفیت بالای مواد به کار رفته احساس دلپذیری در شما ایجاد می‌کنند. وضعیت استقرار راننده، در قالبی مدرن و ساده، انسان را به رانندگی دعوت می‌کند. وضعیت دلپذیر رانندگی تمام توجه و حواس شما را در اختیار می‌گیرد.

از جمله تجهیزات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، کارت هوشمند، دکمه استارت، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، چراغ مه‌شکن جلو در مدل E۲ ، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن در مدل E۲ ، شیشه بالابر برقی جلو و عقب در مدل E۲ ، کامپیوتر سفری و پرده شیشه عقب و جانبی در مدل E۲ اشاره کرد.

رنو مگان بخریم یا کیا سراتو، کدام بهتر است؟ + جزییات
معرفی کیا سراتو:

خوردوی سراتو، یکی از پرفروش‌ترین محصولات کیا در ۱۰ سال گذشته است. نسل اول این خودرو که در ایران هم حضور داشت، سال ۲۰۰۳ به خط تولید رسید و تا سال ۲۰۰۹ در تیپ‌های مختلف تولید شد. نسل دوم سراتو، موفقیت بزرگی برای کیا بود و با نام فورته در بعضی کشورها، از جمله آمریکا فروخته می‌شد.

در واقع نسل اول کیا فورته و نسل دوم سراتو، کاملا مشابه هستند و به همین ترتیب، نسل دوم فورته و نسل سوم سراتو نیز از سال ۲۰۱۳ تاکنون، در خط تولید کیا حضور دارند. این خودرو، صرفا با بدنه‌ی هاچبک در اروپا عرضه می‌شود و سید (Cee'd) نام دارد. جالب است بدانید در نسخه‌ی جدید، پلت‌فرم سراتو در مدل‌های مختلف، با هیوندای النترا و هیوندای i ۳۰ اشتراک دارد.

از جمله امکانات این خودرو می توان به کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری)، شیشه‌های ضد اشعه، پشت آمپر فلورسنتی، سیستم کنترل خودکار روشنایی چراغ‌ها، سنسور پارک عقب با نمایشگر، کروز کنترل اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارتر، شیشه‌ها و آینه‌های برقی و قفل مرکزی و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

خودرو
رنو مگان 1600 کیا سراتو
کشور سازنده
فرانسه
کره جنوبی
سال (طراحی)
2003 2010
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور
1598سی سی 1998سی سی
حداکثر قدرت
115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 154 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
151 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه 195 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
11.1 ثانیه 10 ثانیه
حداکثر سرعت
193 کیلومتر در ساعت 197 کیلومتر در ساعت
وزن
1300 کیلوگرم 1350 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4498 طول - 1777 عرض - 1460 ارتفاع 4529 طول - 1775 عرض - 1461 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2690 میلیمتر 2649 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.7 لیتر در هر صد کیلومتر 8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 52 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 3 یورو 4
ترمز و پایداری
EBV - ABS - EBA ABS - EBD - BAS - ESC
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو کیسه هوای راننده - سرنشین جلو - جانبی - پرده‏ای - مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD در مدل E2 - کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 - رابط USB و iPod
سایر خبر های مفید در 3 روز گذشتهگیاهی سحر آمیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن | 65.9 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 52.2 هزار به این توصیه ها عمل کنید تا حتی یک تار مو هم از سرشما کم نشود | 77.8 هزار آینده قیمت طلا امروز رقم خواهد خورد | 80.2 هزار با خوردن این نوشیدنی مرگ مانند سایه ای به دنبال شما خواهد آمد | 156.8 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران