بیش‌از 2 هزار نفر در ایرانشهر ویزیت رایگان شدند


بیش‌از 2 هزار نفر در ایرانشهر ویزیت رایگان شدند

زاهدان- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 2 هزار و 300 نفر از روستاییان دهستان ابتر این شهرستان در قالب طرح ملی( نذر آب) از سوی کاروان سلامت قم ویزیت رایگان شدند.

محمدرضا کرد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کاروان سلامت (طرح ملی نذر ٣) استان قم با ٢٠ پزشک متخصص، عمومی و پیراپزشک شامل فوق تخصص ریه، متخصص کودکان و اطفال، زنان و زایمان، آنکولوژی، متخصص داخلی، متخصص گوش و حلق و بینی، سه دندانپزشک و همچنین چهار ماما و پرستار، سه دستیار دندانپزشک، سه کارشناس ارشد روانشناسی و امور تربیتی و کارشناسان دارویی، خدمات درمانی و داروهای مورد نیاز را به صورت رایگان به مردم دهستان ابتر از توابع بخش مرکزی ایرانشهر ارائه کردند.

وی با بیان اینکه در چهار روز فعالیت این گروه در دهستان ابتر بیش‌از ۲ هزار و ٣٠٠ نفر از مردم منطقه از سوی پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر قم ویزیت شدند افزود: رقابت‌های فرهنگی، نقاشی و قرآنی با حضور روانشناسان اعزامی از این استان از جمله برنامه‌های فرهنگی این کاروان است.

رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: افزون‌بر ١۵ میلیارد ریال برای درمان، آموزش و معیشت مردم این منطقه از سوی خیران استان قم هزینه شده است.

وی اظهارداشت: به دلیل وجود بیماری‌های شایع در مناطق از قبیل کم خونی، دیابت، مالاریا و همچنین بیماری‌هایی که از آب و غذا منتقل می‌شود درمان و راه‌های مقابله با این بیماری‌ها در قالب برنامه‌های آموزشی این کاروان به مردم منطقه ارائه شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حماس: آمریکا و اسرائیل بر سر توافق آتش بس غزه اختلاف نظر دارند