برپایی 2 هزار یادمان شهدا در مدارس البرز 


برپایی 2 هزار یادمان شهدا در مدارس البرز 

کرج - ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، 2 هزار یادمان شهدا در مدارس این استان برپا شد.

فرشته فهمیده روزیکشنبه به ایرنا گفت: این یادمان ها در مدارس استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان مهمترین عامل خنثی کننده شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپا شده است.
وی از آشنایی دانش آموزان با فلسفه شهادت و حماسه آفرینی مردم در دوران ۸ سال دفاع مقدس و دفاع از اسلام درآن سوی مرزهای کشور " مدافعان حرم " را از دیگر اهداف برپایی یادمان شهدا در مدارس البرز برشمرد.
فهمیده بصیرت افزایی، انگیزه بخشی، رفتارسازی و تجربه آفرینی را از دیگراهداف دایر کردن این نمایشگاه ها در مدارس البرز ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را در مقابل توطئه های دشمنان مصون نگه می دارد، خاطرنشان کرد: در جامعه ای که الگوی مردمش فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت باشد، دشمن پیروز میدان نمی شود.
فهمیده بیان داشت : این اقدام فرهنگی – تربیتی به منظور ترویج هنرمندانه فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل چهارمی های انقلاب اسلامی با رویکرد شهید پژوهی انجام شد.
وی ادامه داد: نمایی ازیادمان شهدا مدارس استان در فضای مجازی درحوزه معاونت پرورشی و فرهنگی دربستر شاد و شبکه های اجتماعی بارگذاری و انتشار می یابد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: فضای مجازی فرصت مناسبی برای ترویج سبک زندگی شهدا است که باید از این بستربرای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نو استفاده کرد.
وی یادآورشد: نسل جوان جامعه ما باید از فضای مجازی در راستای ارایه سبک زندگی شهدا به نسل های بعد استفاده کند.
فهمیده تاکید کرد: تلاش برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت و پراکنده کردن عطر شهادت وظیفه ای است که هریک از ما باید به آن توجه کنیم.

استان البرز در دوران دفاع مقدس ۹۳ معلم و ۳۷۶ دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...