124 برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در مهاباد برگزار می‌شود


124 برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در مهاباد برگزار می‌شود

مهاباد- ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده سپاه مهاباد گفت: 124 ویژه برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ پاسدار منوچهر مودبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ مقاومت، ایستادگی، ایثار، جهاد، خودباوری دینی، ملی و ولایتمداری رزمندگان دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان از جمله اهداف برگزاری این برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: برگزاری صبحگاه مشترک با نیروهای مسلح، رژه موتوری، افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی، غبارروبی گلزار شهدا، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و نشست‌های مختلف و خاطره‌گویی توسط پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در این شهرستان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه مهاباد بیان کرد: دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری همایش و نشست‌های روشنگری، حضور بسیجیان در پایگاه‌های انتقال خون، بازدید مسوولان از طرح‌های عمرانی و اقتصادی بسیج سازندگی، اکرام ایتام، یادواره شهدا، برگزاری حلقه‌های صالحین در مناطق مختلف شهری و روستایی، اختصاص خطبه نماز جمعه به هفته دفاع مقدس از سایر برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت این هفته در مهاباد است.

سرهنگ مودبی اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم رژه نیروهای مسلح در این شهرستان برگزار نخواهد شد و تنها رژه موتوری به این مناسبت تدارک دیده شده است.

وی افزود: این هفته، فرصت بسیار مغتنمی است تا جوانان و نسل جدید را با ادبیات دفاع مقدس آشنا کرده و آن‌ها را به سمت ایثار و شهادت سوق دهیم.

وی اظهار داشت: مرزداران این شهرستان نیز دوشادوش سایر رزمندگان اسلام نقش مهمی در دوران دفاع مقدس و دفاع از مرزهای ایران اسلامی ایفا کردند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع قدس ۷۵۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده است.

هفته دفاع مقدس از روز سی و یکم شهریور هر سال مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کشور آغاز می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجمع عظیم عزاداران حسینی در ارومیه