محور فعالیت دانشگاه گیلان در ترم جدید مبتنی بر آموزش الکترونیک است


محور فعالیت دانشگاه گیلان در ترم جدید مبتنی بر آموزش الکترونیک است

رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه گیلان گفت: با توجه به شیوع کرونا محور فعالیت های این دانشگاه در ترم جدید بر پایه آموزش الکترونیک است و آموزش ها در فضای مجازی انجام و ارائه می شود.

دکتر احمد رضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعالیت های آموزشی دانشگاه گیلان از هفته گذشته در این دانشگاه آغاز شده افزود: کامل کردن برنامه دانشگاه در الکترونیکی کردن همه امور و ارتقاء کیفیت آموزش الکترونیک از اولویت های این دانشگاه است و ضروریست تا مدیران دانشگاه به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی توجه به ظرفیت فضای مجازی در انجام فعالیت های فرهنگی و پژوهشی را مهم دانست و اظهار داشت: پهنای باند اینترنت دانشگاه گیلان نسبت به ترم قبل سه برابر شده است اما تقویت زیرساخت های این حوزه نیاز به توجه دارد.

رئیس دانشگاه گیلان با مهم دانستن ارتقاء سواد اطلاعاتی اعضاء هیات علمی، کارشناسان و دانشجویان در آموزش الکترونیکی خاطر نشان کرد: کارگاه های مهارتی برای ارتقاء سواد اطلاعاتی و تقویت توانمندی مهارتی در نظر گرفته شده که این افراد می توانند در این کارگاه ها شرکت کنند.

وی در ادامه با تشریح توانمندی های دانشگاه گیلان اضافه کرد: قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز، لندن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور بخشی از توانمندی های این دانشگاه است.

دانشگاه گیلان دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است، این دانشگاه با ۵۸۴ عضو هیات علمی و حدود ۱۷ هزار دانشجو به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است.

سالانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو را در ۵۴۴ رشته - گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دوره های روزانه، شبانه، پردیس و مجازی این دانشگاه پذیرش می شوند، دانشگاه گیلان با اعضای اتحادیه دانشگاه های دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر، برخی از دانشگاه های کشورهای جنوب شرق آسیا و اتحادیه اروپا ارتباطات علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!