9 پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در البرز راه‌اندازی شد


 9 پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در البرز راه‌اندازی شد

کرج - ایرنا -معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: 9 پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری با رویکرد انتخاب رشته آگاهانه و امنیت شغلی درآینده دراین استان راه اندازی شد.

فرشته فهمیده روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا گفت: با اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری دانشگاه‌ها، این پایگاه‌ها در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرزدایرشد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب رشته صحیح برای ورود به مراکز آموزش عالی یکی از مهمترین تصمیم های هر فرد در زندگی را تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: برای انتخاب رشته درست وتصمیم گیری صحیح باید از افراد با تجربه و آگاه کمک گرفت.

وی هدف از ایجاد این پایگاه ها ی مشاوره را انجام مشاوره های فردی و نرم افزاری به منظور پیشگیری از فریبکاری مراکز غیر علمی ذکر کرد.

وی بیان داشت: دراین پایگاه ها ۳۰ نفر از مشاوران متخصص و مجرب حوزه آموزش و پرورش استان البرز حضور دارند که با هزینه یک پنجم نسبت به مراکز خصوصی فرآیند انتخاب رشته را انجام می دهند.

فهمیده تصریح کرد: مشاوران آموزش و پرورش بهتر می توانند درتعیین اولویت های رشته شهرها به داوطلبان کنکور کمک کنند.

وی اضافه کرد: پایگاه های انتخاب رشته از ۸ صبح تا ۲۱ آماده ارائه خدمات انتخاب رشته به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ هستند.

وی با بیان اینکه دراین پایگاه های انتخاب رشته پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بطور کامل رعایت می شود، اضافه کرد: مشاوران با ارئه کامل جزئیات انتخاب رشته به داوطلبان می کوشند تا آنها با آگاهی از همه جزئیات انتخاب رشته درستی کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: برای انتخاب رشته درست که یکی از مهمترین تصمیم های زندگی است باید با علم کامل انجام شود.

وی یادآورشد: انتخاب رشته در فضایی آرام و ایمن با حداقل هزینه برای داوطلبان انجام می شود.

فهمیده عنوان کرد: والدین به فرزندانشان فرصت دهند تا با بهره گیری از توصیه های مشاوران، رشته دانشگاهی خود را آگاهانه بر اساس علاقه ، نیاز بازار کار و استعداد انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: این پایگاه‌ها از دوم تا پنجم مهرماه برای انتخاب رشته کنکور۹۹ در استان البرز فعال شدند.

در کنکور سراسری ۹۹ استان البرز ۴۰ هزار نفر شرکت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری