40 زندانی جرائم غیرعمد استان سمنان آزاد شدند


40 زندانی جرائم غیرعمد استان سمنان آزاد شدند

سمنان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: 40 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از نوع جرائم مالی استان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همت خیران و بخشش شاکیان پرونده آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، محمدجعفر عبداللهی روز چهارشنبه در آیین آزادی این زندانیان ابراز داشت: فرهنگ به یاد دیگران بودن، کمک کردن و اتحاد، در قالب اقدامی بدیع و نوآورانه با آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در هفته دفاع مقدس در سمنان متجلی شد.

وی اظهار داشت: به مدد خیران، مسئولان و مددکاران زمینه آزادی ۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان سمنان در چهلمین سالگرد دفاع مقدس فراهم شد.

وی ادامه داد: زندانیان جرائم غیر عمد که از زندان های استان سمنان آزاد می شوند، ۹۰ میلیارد ریال بدهی داشتند که با تلاش‌های انجام شده، ۸۰ میلیارد ریال از این رقم با رضایت شاکیان بخشیده و ۱۰ میلیارد ریال نیز از سوی ستاد دیه و خیران تأمین شد.

وی دفاع مقدس را سراسر نیکی، فضیلت، خیر و خوبی دانست که الگوی قابل اقتباسی برای اداره امور کشور پیش رو همه قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: بزهکاران و مجرمان با سوء نیت، سزای اعمالشان را می بینند اما محکومان مالی با سوء نیت مرتکب عملی نشده اند، بلکه با سوء تدبیر با پذیرش خطر غیرمتعارف و عقل معاش ضعیف به حبس روانه شده اند.

وی تاکید کرد: زندان جای بزهکاران است نه بدهکاران و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان سمنان با همت خیران کار ارزشمند و ستودنی است.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: دفاع مقدس سراسر مصداق صفت‌های نیکی، فضیلت، و از خودگذشتگی است و الگوگیری از این حماسه گره‌گشای مشکلات است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

٢ تصادف جاده‌ای در استان سمنان یک فوتی و چهار مصدوم داشت