دستگاه‌های اجرایی سمنان به ضرورت کاهش 50 درصدی مصرف برق توجه کنند


دستگاه‌های اجرایی سمنان به ضرورت کاهش 50 درصدی مصرف برق توجه کنند

سمنان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی با کاهش 50 درصدی مصرف انرژی در ماه های گرم سال به منظور پایداری شبکه توزیع برق استان همراهی کنند.

به گزارش ایرنا، فاطمه منصوری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) اظهار داشت: بحث مدیریت مصرف انرژی و مدیریت منابع از لحاظ شرعی،اخلاقی و ملی دارای اهمیت است و در دین مبین اسلام به درست مصرف کردن تاکید شده است.
وی اظهار داشت: کارگروه‌های مختلف در بخش‌هایی مانند دستگاه‌های اجرایی و صنعت برای مدیریت مصرف برق تشکیل شده است و همکاری خوبی از سوی بخش‌های مختلف مانند صنعت، بخش شهری ،کاهش روشنایی معابر شهری و بخش خانگی شکل گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان ادامه داد: همراهی بخش های مختلف از جمله دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته در زمینه مدیریت مصرف برق، موجب صرفه‌جویی قابل توجه شد.

وی بیان کرد: تغییر ساعت کاری ادارات و خاموشی از پیش تعیین شده صنعت و خاموشی معابر شهری از جمله اقدام ها در استان سمنان برای پایداری شبکه توزیع برق است.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نقشی مهم در فرآیند تعلیم و تربیت دارد و نظام آموزشی کشور اعم از رسمی و غیر رسمی برای بالندگی و تامین زیرساخت مناسب برای توسعه کشور و تامین نیروی انسانی کارآمد نقشی موثر دارند.

منصوری تصریح کرد: منابع انسانی محور توسعه در جامعه است و در صورتی که تمام منابع را داشته باشیم اگر انسان نخواهد ، توسعه حاصل نمی شود و اگر منابع وجود داشته باشد، نیروی انسانی خلاق نداشته باشیم روند توسعه انجام نخواهد شد.

وی یادآور شد: شناسایی و تعیین تکلیف اموال مازاد و غیر مازاد در قانون بودجه ۱۴۰۰ مورد تاکید است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مختلف در این زمینه بیش از پیش همراهی کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با اشاره به در پیش‌ بودن انتخابات گفت: انتظار می‌رود بخش‌های مختلف جامعه از جمله فرهنگیان برای تشویق و ترغیب جامعه به مشارکت پرشور در انتخابات همراهی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی