500درمانگاه بسیجیان در افق 10 ساله ساخته می شود


500درمانگاه بسیجیان در  افق 10 ساله ساخته می شود

گچساران- ایرنا- مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان کشور گفت: 500 مرکز درمانی بسیجیان باید طی افق 10 ساله در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور احداث شود.

عیسی مالمیر روز چهار شنبه در آیین افتتاح مرکز درمانی شهدای گچساران افزود: موسسه خدمات درمانی بسیجیان در راستای اجرای بند ب ماده چهار اساسنامه بنیاد تعاون، از سال ۷۵فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و تاکنون در چهار حوزه درمانی، بیمه ای، مددکاری و آموزش و مشاوره در خدمت بسیجیان و مردم است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما صرفا بسیجیان نیستند بلکه محرومین و آحاد جامعه است ابراز کرد: بیش از ۵۷هزار متر مربع فضای درمانی در قالب ۶۰درمانگاه از سال ۷۵ تاکنون در کشور ساخته شده که به مردم خدمت ارائه می کند.

مالمیر بیان کرد: در حالی که در سال ۷۵ تنها چهار درمانگاه بسیجیان در کشور خدمات ارائه می داد.

مالمیر تصریح کرد: مراکز در مانی بسیجیان کشور سالیانه به حدود۴میلیون و ۷۰۰هزار نفر خدمات ارائه می دهد.

مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان کشور، ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی را از دیگر خدمات موسسه تامین درمان بسیجیان اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۲هزار خانوار تحت بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه مددکاری بیش از ۶هزار زوج را تحت درمان قرار داده ایم که طی این مراحل درمانی بیش از ۳۸۰نوزاد متولد شد که این رقم قابل توجهی است.

مالمیر افزود: در بحث مشاوره نیز چندین مرکز مشاوره نیز در سطح کشور تاکنون احداث شده، که یکی از مشکلات حاد نظام سلامت ما بحث سلامت روان می باشد که همکاران ما در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات به بحث سلامت روان هستند.

وی گفت: ۲۳ درمانگاه هم اکنون در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور در دست ساخت است.

مالمیر مساحت این درمانگاه ها را ۳۰۰ تا یکهزارو ۵۰۰ متر عنوان کرد و گفت: این اماکن بهداشتی هم اکنون ۵۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان کشور گفت: ظی افق ۱۰ ساله بسیج تا سال ۱۴۰۹ تعداد درمانگاه خود را به ۵۰۰ درمانگاه ارتقاء خواهد داد.

وی افزود:با بهره برداری از ۴ مرکز درمانی بسیجیان همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس تعداد مراکز درمانی بسیجیان به ۶۰ مرکز رسیده است.

مالمیر ارائه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم به قشر محروم جامعه و خانواده نیروهای بسیجی را از اهداف راه اندازی مرکز خدمات درمانی بسیجیان اعلام کرد.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تلف شدن 200 راس دام طی آتش سوزی در کهگیلویه