برداشت خرما زمینه اشتغال 10 هزار نفر را در ایرانشهر فراهم کرد


برداشت خرما زمینه اشتغال 10 هزار نفر را در ایرانشهر فراهم کرد

زاهدان- ایرنا- مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برداشت خرما در این شهرستان زمینه اشتغال 10 هزار نفر را به طور موقت فراهم کرده است.

مجید فیاضی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کار برداشت خرما از نخلستان‌های این شهرستان از مرداد آغاز شده و تا اواخر مهر ادامه دارد.

وی سطح نخل‌های بارور ایرانشهر را حدود چهار هزار هکتار اعلام کرد و افزود: متوسط برداشت خرما در هر هکتار ۶.۵ تن است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش‌از ٢۵ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر گفت: با آغاز فصل برداشت خرما در این شهرستان افزون‌بر ١٠ هزار نفر از زنان و مردان منطقه در امر برداشت و بسته بندی این محصول مشغول بکار شدند.

وی با بیان اینکه در ایرانشهر افزون‌بر ۵٠ رقم خرما تولید می‌شود اظهارداشت: معروفترین ارقام خرمای این شهرستان ربی، مضافتی، زاهدی، سنگ شکن و هلیله است.

آقای محمد نبی تمندانی یکی از کشاورزان ایرانشهر که چهل هکتار نخل دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: با آغاز برداشت خرما زمینه اشتغال بیش‌از ١٠٠ نفر در نخلستان من فراهم شده است.

وی نبود صنایع تبدیلی و فرآوری خرما در ایرانشهر را یکی از مشکلات نخلکاران عنوان کرد و افزود: دولت با پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی می‌تواند زیر ساخت‌های فرآوری خرما را در منطقه فراهم کند.

تمندانی گفت: سالانه بیش‌از ١٠٠ تن خرما زاهدی به کشورهای پاکستان، هندوستان، ترکیه و عراق صادر می‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403