خیران مهریز سه و نیم میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند و چند خبر دیگر از یزد


خیران مهریز سه و نیم میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند و چند خبر دیگر از یزد

یزد- ایرنا- کمک سه و نیم میلیارد ریالی خیران مهریز به نیازمندان ، لزوم تبیین خاطره پیشکسوتان برای تحریف حقایق دفاع مقدس ، کشف 30 هزار لیتر نفت گاز قاچاق ، برگزاری نخستین کنگره بانوان ایثارگر یزد و اهدای هزار کارت هدیه از سوی صنف زرگر به دانش‌آموزان نیازمند از جمله خبرهای 24 ساعت گذشته استان است،

همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، مرحله اول دومین رزمایش مواسات با کمک خیران مهریز به ارزش سه و نیم میلیارد ریال به نیازمندان برگزار شد که در قالب ۷۰۰ بسته معیشتی و لوازم‌التحریر از سوی پایگاه‌های بسیج بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

به گفته حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه مهریز ،این رزمایش همزمان با هفته دفاع مقدس و در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای کمک به نیازمندان و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و آموزش و پرورش برگزار شد.

وی در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: هر بسته شامل ۱۰ قلم از جمله نوشت افزار ، برنج، حبوبات، روغن، گوشت و شکر است که در اختیار خانواده های دانش آموزان بی‌بضاعت قرار گرفت.

امام جمعه مهریز با قدردانی از اعضای ستاد رزمایش اظهار کرد: با پیروی از سیره عملی شهدا و با اجرای دومین مرحله از رزمایش، امید است شاهد کمک‌های مومنانه بیشتر به افراد نیازمند و آسیب‌دیده باشیم.

یزد

همچنین معاون سابق سیاسی سپاه الغدیر یزد گفت: یکی از ترفندهای دشمنان در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ، تحریف حقایق است که پیشکسوتان با تبیین خاطره خود از آن جلوگیری کنند.

سرهنگ احمد علی زارع زاده در همایش دانشگاهیان بسیجی استان با گرامیداشت خاطره شهیدان به اهداف دشمنان علیه نظام اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از تحریف حقایق دفاع مقدس باید ابعاد آن دقیق بررسی و برای مردم و جوانان تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه اگر جانفشانی شهیدان و سلحشوری رزمندگان اسلام نبود، کشور در بعد امنیتی دچار مشکل می‌شد، ادامه داد: ایران از لحاظ امنیت و اقتدار در منطقه از جایگاه خاصی برخوردار است و تلاش دشمنان با بصیرت مردم محکوم به شکست است.

این یادگار دفاع مقدس اظهارکرد: دانشگاهیان و استادان بسیجی باید با درک شرایط حساس انقلاب و توطئه‌های فرهنگی و روانی که از سوی دشمنان صورت می‌گیرد با برگزاری جلسات بصیرت‌افزایی، روح ایثار و دفاع ارزش‌های دینی و انقلابی را در مراکز آموزش عالی گسترش دهند.

زارع زاده به نقش استادان و دانشجویان در دفاع مقدس که در کنار رزمندگان اسلام به نقش‌آفرینی و دفاع از کشور مشغول بودند اشاره کرد و گفت: باید روحیه استکبارستیزی و دشمن‌شناسی جزو برنامه‌های محوری آنها در دانشگاه‌ها قرار گیرد .

هم‌اکنون ۲۲ کانون بسیج اساتید با حضور ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از دانشگاهیان بسیجی در مراکز آموزش عالی استان فعالیت دارد که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.

امسال هفته دفاع مقدس با چهار هزار برنامه در ۱۰ شهرستان استان یزد برگزار شد.

یزد

فرمانده انتظامی یزد هم از کشف ۳۰ هزار لیتر نفت گاز قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه تریلی نفتکش عبوری به مقصد زاهدان خبر داد.

سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام کنترل محورهای استان در خروجی یزد یک دستگاه تریلی اسکانیا را به ظن قاچاق متوقف کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی ادامه داد: در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شد و متهم سوخت را از اصفهان بارگیری کرده بود.

یزد، نقش موثری در اتصال استان های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب، بعضاً راه های آن برای انتقال سوخت و سایر کالای قاچاق مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین از جاده های استان یزد تردد می کنند.

یزد

همچنین همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس نخستین کنکره ملی ایثار در راستای تکریم و تجلیل از بانوان شاهد و ایثارگر یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور جمعی از ایثارگران و مسوولان برگزار شد، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران یزد گفت: زنان ایثارگر در کنار مردان در عرصه‌های مختلف به رزمندگان اسلام در پیروزی بر دشمن مساعدت کردند.

حجت‌الاسلام عباس زارع افزود: پیروزی رزمندگان جان‌برکف اسلام بر دشمنان در دفاع مقدس مدیون جامعه بزرگ ایثارگران انقلاب است که با وحدت و صلابت ماموریت خود را انجام دادند.

وی با بیان اینکه نباید گذاشت فرهنگ شهادت و مقاومت در جامعه و بین مردم و مسوولان فراموش شود، اظهار کرد: برگزاری یادواره ها، یادمان‌ها و کنگره‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی دارد.

زارع به توطئه فرهنگی و اقتصادی گسترده دشمنان به خصوص در سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: باید با همدلی و روحیه انقلابی و مدیریت جهادی توطئه‌های دشمنان را علیه کشور و نظام خنثی کنیم .

یزد

رییس بسیج اصناف و بازاریان یزد هم گفت: از زمان شروع سال تحصیلی جاری تاکنون اعضای صنف زرگر یکهزار کارت هدیه به ارزش هرکدام ۶۰۰ هزار ریال به دانش‌آموزان نیازمندن مرکز استان کمک کردند.

سرهنگ محمد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع کارت‌ها با همکاری آموزش و پرورش و مدیران مدارس همراه با بسته فرهنگی انجام شد.

وی ادامه داد: کمک به اقشار نیازمند جزو برنامه‌های محوری است که با پیگیری بسیج اصناف و همراهی صنوف مختلف در یزد و شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس طرح «هر روز با شهدا» با هدف سرکشی از خانواده‌های معزز شهید اصناف برگزار شد.

به گفته اسلامی، برگزاری یادواره شهدای اصناف و بازاریان از دیگر برنامه‌هایی است که تاکنون در برخی مناطق برگزار شده است و تا پایان سال ادامه دارد .

وی به اهمیت حضور اصناف در فعالیت‌های اجتماعی اشاره کرد که در این مورد کانون‌های بسیج زیر پوشش در ۱۰

شهرستان استان یزد فعال است .

رییس بسیج اصناف یزد در ادامه سال جهش تولید را موضوع راهبردی ذکر کرد که باید اصناف و بازاریان مومن و فداکار در کنار سایر مسوولان و تشکل‌های مردمی پیشگام باشند .

اسلامی، رعایت انصاف در ارایه کالا و خدمات به مردم را جزو ویژگی‌های برجسته صنوف و کسبه یزد برشمرد که در جنگ اقتصادی دشمن همواره در خدمت مردم و کمک به آنها هستند.

همزمان با سراسر کشور۲۷۰ هزار دانش‌آموزان یزدی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا بهار تعلیم و تربیت را آغاز کردند.

استان یزد ۵۰ هزار واحد صنفی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی