گوگل 17 اپلیکیشن اندرویدی مبتلا به بدافزار جوکر را حذف کرد


گوگل 17 اپلیکیشن اندرویدی مبتلا به بدافزار جوکر را حذف کرد

رسانه کلیک – 17 اپلیکیشن اندرویدی که به بدافزار جوکر مبتلا شده بودند از پلی استور حذف شدند. گوگل قبلا اعلام کرده بود که از سال 2017 به شدت درگیر این بدافزار بوده و با آن مبارزه کرده است.  گوگل این هفته 17 اپلیکیشن اندرویدی را از پلی استور حذف کرده است. محققان امنیتی می‌گویند که […] نوشته گوگل 17 اپلیکیشن اندرویدی مبتلا به بدافزار جوکر را حذف کرد...

رسانه کلیک – ۱۷ اپلیکیشن اندرویدی که به بدافزار جوکر مبتلا شده بودند از پلی استور حذف شدند. گوگل قبلا اعلام کرده بود که از سال ۲۰۱۷ به شدت درگیر این بدافزار بوده و با آن مبارزه کرده است.

گوگل این هفته ۱۷ اپلیکیشن اندرویدی را از پلی استور حذف کرده است. محققان امنیتی می‌گویند که این اپلیکیشن‌ها به بدافزار جوکر آلوده شده بودند. یکی از این محققان می‌گوید این اپلیکیشن‌های جاسوسی طراحی شده‌ بودند تا پیامک‌های کاربران، شماره تلفن مخاطبان و اطلاعات گوشی آن‌ها را بدزدند و از طریق ضربه زدن به پروتکل WAP این کار را انجام می‌دادند.

خوشبختانه این اپلیکیشن‌ها در همین ماه میلادی در پلی استور فعال شده بودند و نتوانستند کاربران زیادی جذب کنند. حدود ۱۲۰ هزار نفر این اپلیکیشن‌ها را دانلود کردند.

نام این ۱۷ اپلیکیشن اندرویدی عبارت است از:

All Good PDF Scanner Mint Leaf Message-Your Private Message Unique Keyboard – Fancy Fonts Free Emoticons Tangram App Lock Direct Messenger Private SMS One Sentence Translator – Multifunctional Translator Style Photo Collage Meticulous Scanner Desire Translate Talent Photo Editor – Blur focus Care Message Part Message Paper Doc Scanner Blue Scanner Hummingbird PDF Converter – Photo to PDF All Good PDF Scanner

شرکت گوگل علاوه بر اینکه این اپ‌ها را از پلی استور حذف کرده، اقدام به غیرفعال کردن آن‌ها در گوشی کاربران نیز کرده است؛ اما لازم است افرادی که آن‌ها را نصب کرده‌اند به صورت دستی هر یک از این برنامه‌ها را از گوشی خود حذف کنند.

در ماه ژانویه، گوگل در بلاگ خود پستی را منتشر کرد که در آن نوشته بود بدافزار جوکر یکی از پیشرفته‌ترین و بدترین بدافزارهایی است که این شرکت سال‌ها با آن درگیر بوده است. تیم امنیت گوگل از سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۷۰۰ اپلیکیشن اندرویدی با این بدافزار را از پلی استور حذف کرده است.

این بدافزار بسیار فراگیر است و ممکن است برنامه‌های موجود در فروشگاه‌های اپلیکیشن دیگر مبتلا به آن باشند. از ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ که این بدافزار ساخته شده است، تاکنون بیش از ۱۳ هزار اپلیکیشن اندرویدی را مبتلا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !