افتتاح گلخانه 3 هکتاری محصولات کشاورزی در اهر


افتتاح گلخانه 3 هکتاری محصولات کشاورزی در اهر

همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان اهر گلخانه سه هکتاری با سرمایه‌ی یک میلیارد و 200 میلیون تومانی به بهره‌برداری رسید.

فرماندار اهر در این مراسم، قابلیت‌های توسعه در این شهرستان را بسیار بالا برشمرد و افزود: توسعه این شهرستان نیاز به همکاری همه جانبه مسئولان و مردم را می‌طلبد و باید تمام تلاش خود را در عمران و آبادانی این شهرستان برداریم.

رسول خدابخش گفت: تمام تلاش خود را باید در جذب سرمایه گذاران انجام دهیم و در صورت نیاز حتی به استقبال این سرمایه گذاران برویم و اجازه ندهیم سرمایه‌گذاران به خاطر مسائل اداری و بهانه‌های بی مورد از شهرستان فراری شوند.

وی بر لزوم فعال‌سازی واحد تحقیق و توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: واحد تحقیق و توسعه بخش کشاورزی می‌تواند آموزش‌ها و راهکارهای مناسبی برای افزایش بهره‌وری و افزایش راندمان تولید به کشاورزان انتقال دهند.

وی از افتتاح نخستین طرح گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی در اهر نیز خبر داد و گفت: این شهرستان در حوزه گردشگری کشاورزی بسیار قوی بوده و می‌توان با حفظ هویت باغات، صنعت گردشگری را در باغات اهر ایجاد و توسعه داد.

به گزارش ایسنا، خدابخش افزود: در این راستا نخستین طرح گردشگری که تلفیقی از صنعت گردشگری و کشاورزی است، در این شهرستان افتتاح می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نیز در ادامه این مراسم گفت: با افتتاح این واحد گلخانه‌ای روزانه 18 مترمکعب و سالانه 6600 مترمکعب آب مصرف می‌شود، در حالی که مصرف سالانه آب در گلخانه به اندازه مصرف آب تنها یک هکتار از اراضی کشاورزی سنتی بوده و در عین حال 22 برابر روش‌های کشت سنتی، محصول تولید می‌کند.

محمد اسدی افزود: در کشت هیدروپونیک حدود 95 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده و در کشت گلخانه‌ای نیز حدود 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

وی در پایان از ایجاد 14 واحد کشت گلخانه‌ای طی سه سال گذشته در شهرستان اهر خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز برای ایجاد 50 واحد گلخانه‌ای در این شهرستان پرونده تشکیل داده و منتظر صدور مجوز هستیم.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان‌ها (2)