آتش‌نشانی زنجان بیش از 2 هزارو 500 عملیات امداد و نجات انجام داد


زنجان - ایرنا - معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان...
زنجان - ایرنا - معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتش‌نشانی زنجان در 6 ماهه نخست امسال بیش از 2 هزارو 550 و به طور میانگین ماهانه 425 عملیات امداد و نجات انجام دادند.

ابوالفضل رستمی، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات‌ها شامل " اطفاء حریق، تامین ایمنی مراسم ها و امداد و نجات" است که عوامل آتش‌نشانی سعی کردند در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده و عمق فاجعه را به حداقل ممکن برسانند.

وی با بیان اینکه بیشتر این ماموریت ها مربوط به وقوع آتش سوزی مراتع و علف های هرز بود، اظهار داشت: رانندگان خودروها باید هنگام مشاهده خودروهای آتش‌نشانی واکنش درست و به موقع نشان داده و وسیله نقلیه خود را به منتهی‌الیه سمت راست هدایت کنند چراکه سد کردن مسیر و دیر رسیدن آتش‌نشانان به محل می‌تواند عمق حادثه را بیشتر کند.

رستمی با تاکید براینکه زمان طلایی برای رسیدن آتش‌نشانان به عنوان فرشتگان نجات به محل وقوع حادثه آتش‌سوزی برابر استاندارد جهانی سه تا چهار دقیقه است، افزود: با گذشت هر یک دقیقه از زمان حریق، قدرت و گسترش آن نیز چند برابر شده و کار برای عوامل آتش‌نشانی سخت و عمق فاجعه نیز بیشتر می شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: شهروندان هنگام وقوع حادثه، باید با سامانه ۱۲۵ مرکز آتش نشانی تماس بگیرند چراکه تماس با دیگر ارگان های امدادی موجب اتلاف وقت و دیر رسیدن آتش نشانان به محل می‌شود و در این میان دادن آدرس دقیق محل (نام قدیم محله، مدرسه، مساجد و ادارات) و خودداری از اقدمات خودسرانه مگر با مشورت و راهنمایی کارشناسان آتش‌نشانی، نیز بسیار مهم است.

رستمی افزود: شهر زنجان از وجود ۶ ایستگاه عملیاتی آتش‌نشانی ۲۴ ساعته و یک ایستگاه عملیاتی و تحقیقاتی که در بازار قرار دارد و از ۷:۱۵ دقیقه صبح تا ۷:۱۵ عصر، فعال است، برخوردار است و ایستگاه گلشهر کاظمیه زنجان نیز در حال تکمیل است و در آینده نزدیک به مرحله افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: هفتم مهرماه همزمان با روز آتشنشانی و ایمنی طی برگزاری مراسمی در فضای باز ایستگاه ۲ آتش‌نشانی شهر زنجان واقع در مجتمع ادارات با رعایت پروتکل های بهداشتی از ۱۲۰ آتش نشان زنجان تجلیل به عمل آمد و هفت سناریوی فرضی نیز اجرا شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته