منتظر پیک بعدی کرونا اردبیل باشیم


منتظر پیک بعدی کرونا اردبیل باشیم

فرماندار اردبیل گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم باید منتظر پیک‌های بعدی کرونا در اردبیل باشیم و پیک‌های بعدی اقتصاد، کسب و کار و درآمد مردم را متاثر خواهد کرد.

مسعود امامی یگانه با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا اعلام کرد: ما از اوایل اسفندماه که بیماری کرونا مطرح شد، ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا را با محوریت دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و دستگاه‌های مرتبط همزمان با استان در شهرستان اردبیل تشکیل و جلسات آن به صورت مرتب برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در شهرستان اردبیل تاکنون 16 مورد رزمایش در این خصوص برگزار شده است، افزود: اکیپ‌های مشترک سازمان صمت، مرکز بهداشت، اماکن و اتاق اصناف در داخل شهر حضور یافتند و نظارت‌هایی بر کسبه از طریق اتحادیه‌ها و اتاق اصناف انجام گرفته است.
امامی با بیان اینکه بالای 500 مورد پلمپ اماکن داشتیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، ادامه داد: با همکاری پلیس‌راه و نیروی انتظامی محدودیت‌های شهرستانی نیز انجام شده است.
فرماندار اردبیل گفت: در حال حاضر روزانه 30 اکیپ در سطح شهر بر بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای نظارت دارند.
وی به استفاده 100 درصدی مردم از ماسک در فضاهای عمومی تاکید کرد و گفت: بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی، 85 درصد بوده است.
فرماندار اردبیل ادامه داد: هرگونه ارائه خدمات توسط ادارات، حمل و نقل عمومی، پلیس+10، دفاتر پیشخوان و بانک‌ها صرفا برای افرادی صورت می‌گیرد که از ماسک استفاده می‌کنند.
امامی یگانه تاکید کرد: بازدید از تمامی اصناف انجام شده و در کنار آن از 615 مدرسه بازدید شده و بر اساس این بازدیدها گزارش‌هایی که دریافت کردیم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس را بالای 80 درصد نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه نظارت در فصل پاییز تشدید می‌شود و باید با افزایش آموزش‌ها به مردم، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی را به حداکثر برسانیم، گفت: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی اکثر ابتلاها از میهمانی‌ها و دورهمی‌ها است و در این راستا از مردم می‌خواهیم همه رعایت کنند؛ چراکه تا زمانیکه همه رعایت نکنند زنجیره شیوع این بیماری قطع نخواهد شد.
فرماندار اردبیل گفت: اگر رعایت نکنیم باید منتظر پیک‌های بعدی باشیم و پیک‌های بعدی اقتصاد و کسب و کار و درآمد مردم را متاثر خواهد کرد.

منتظر پیک بعدی کرونا اردبیل باشیم

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری