رفع موانع کاداستری 60 هزار هکتار از اراضی استان تهران


رفع موانع کاداستری 60 هزار هکتار از اراضی استان تهران

تهران- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از رفع موانع کاداستری 60 هزار هکتار از اراضی ملی این استان در شهرستان‌های ملارد، دماوند و شمیرانات خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی نقی حیدریان روز سه شنبه در بیست و نهمین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران گفت: طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ اقدامی زیربنایی و راهی به سوی تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های ملی و دولتی به شمار می‌آید.

حیدریان در ادامه از صدور اسناد تک برگ کاداستری برای حدود ۷ هزار هکتار از عرصه‌های ملی استان نیز خبر داد و افزود: با برگزاری مستمر جلسات کارگروه مشترک و تعامل خوبی که بین منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران وجود دارد اجرای طرح کاداستر از پیشرفت قابل قبولی برخورداراست.

وی ادامه داد: در این جلسه ۳۵ پلاک ثبتی واقع در شهرستان‌های ملارد، دماوند و شمیرانات شامل حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و موانع موجود بر سر راه کاداستری شدن این اراضی برطرف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اجرای طرح کاداستر را یکی از ضروریات مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: این طرح جز ابزار فنی، حقوقی و اطلاعاتی زیربنایی کشور قلمداد می‌شود و با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تأمین امنیت اجتماعی اقدامی مهم و مؤثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شود.

حیدریان به اهمیت و برخی مزایای اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و بیان داشت: با صدور اسناد تک برگ در قالب طرح کاداستر که از ضریب امنیتی بالایی برخورداراست، علاوه بر سرعت پاسخگویی سریع به مراجعین و برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، از وقوع پدیده زمین خواری، جعل اسناد و سو استفاده‌های احتمالی از این اراضی جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ استان تهران یک میلیون و ۷۸ هزار هکتار اراضی ملی دارد که بالغ بر ۹۳ درصد این اراضی سند مالکیت دفترچه ای دارند که با توجه به اجرای طرح کاداستر برای اراضی ملی و دولتی باید تمامی این اراضی سند تک برگ کاداستری صادر شود.

تاکنون حدود ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان تهران صاحب سند مالکیت تک برگ کاداستری شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آماده سازی غرفه های عرضه کالاهای اساسی در هفت ایستگاه مترو تهران