طرز تهیه کیک قاشقی آسان بدون فر در ماهیتابه


طرز تهیه کیک قاشقی آسان بدون فر در ماهیتابه

در مطلب زیر طرز تهیه کیک قاشقی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کیک قاشقی آسان بدون فر در ماهیتابه

کیک قاشقی بدون فر و بدون قالب که روی شعله و گاز و در ماهیتابه به راحتی درست می‌شود یکی از انواع کیک و شیرینی خانگی شبیه دونات و پیراشکی. است یک کیک سریع و ساده و فوری که در کمترین زمان ممکن تهیه شده و آماده سرو است. طرز تهیه کیک قاشقی بدون فر در ماهیتابه و بدون قالب را در گزارش زیر بخوانید.

مواد لازم

تخم مرغ: ۱ عدد

پودر هل یا وانیل: ¼ قاشق چایخوری

ماست: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آرد: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

گلاب: ۱ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری

شکر: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

طرز تهیه

کیک قاشقی در واقع یک کیک خانگی با ماست و بدون شیر و بدون فر روی اجاق گاز است. این کیک ساده خانگی ظاهر و بافتی شبیه شیرینی پیراشکی و دونات خانگی و بدون خمیر مایه دارد. برای درست کردن کیک قاشقی که یک کیک ساده و بدون نیاز به فر است ابتدا باید یک عدد تخم مرغ که در دمای محیط است را در یک کاسه بشکنید.

سپس شکر و پودر هل یا عصاره وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن دستی با همزن دستی هم بزنید تا مایه سفید و یکدست شود. ماست و گلاب را هم اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود. سپس آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و همراه با الک کردن به ترکیب تخم مرغ و شکر اضافه کنید. ترکیب را با لیسک به صورت دورانی و در جهت عقربه‌های ساعت هم بزنید.

کیک قاشقی یک کیک تابه‌ای است پس در یک ماهیتابه نچسب روغن مایع بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس با قاشق از مایه کیک قاشقی بردارید و در روغن داغ بریزید. صبر کنید یک طرف کیک قاشقی سرخ شود و سپس آن را برگردانید تا سمت دیگر هم سرخ و طلایی شود. تهیه کیک قاشقی به قالب نیازی ندارد. برای اینکه کیک قاشقی کاکائویی داشته باشید مقداری نوتلا یا شکلات آب کرده به روش بن ماری را در ماسوره بریزید و روی کیک‌های قاشقی آماده و سرخ شده بریزید و تزیین کنید.

در صورت تمایل می‌توانید روی این کیک ساده خانگی مقداری شهد بریزید. برای این کار مقداری شکر و آب را با هم مخلوط کنید و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا غلیظ شود. وقتی شهد قوام پیدا کرد کمی پودر هل، چوب دارچین و زعفران دم کرده غلیظ هم اضافه کنید. گلاب را آخر سر بریزید.

منبع: مجله کوروش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا